Resident Evil Zero

Resident Evil Zero

Ocena wg platformy:

Wii 8.0
GC 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom Production Studio 3
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
12.11.2002
Europa:
07.03.2003
Producent:
Capcom Production Studio 3
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Horror
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
12.11.2002
Europa:
07.03.2003

Resident Evil Zero - opis gry

Resident Evil Zero jest grą przygodową z gatunku survival horror wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Capcom na konsolę GameCube, a kilka lat później na Nintendo Wii. Zero jest ostatnią odsłoną serii, która pozostaje wierna mechanice starszych części. Kolejną kanoniczną odsłoną po Zero jest Resident Evil 4.

Produkcja Capcom jest prequelem do wydarzeń z oryginalnego Resident Evil. 23 lipca 1998 roku siedmioosobowy oddział Bravo transportowany jest śmigłowcem w okolice miasta Raccoon. Celem wyprawy jest przeprowadzenie rozpoznania na obszarze Arklay. W wyniku usterki pilot zmuszony jest do awaryjnego lądowania. Uziemiona ekipa odnajduje zwłoki żołnierza z eskorty Billy’ego Coena - człowieka skazanego na śmierć za zamordowanie 23 cywili w pewnej afrykańskiej wiosce. Wykonująca swoje pierwsze zadanie z ramienia S.T.A.R.S Rebecca Chambers odnajduje pociąg pasażerski - cichy, spowity mrokiem i wypełniony zwłokami skażonymi wirusem T. Kobieta błyskawicznie wpada w tarapaty, z których nieoczekiwanie wyciąga ją Billy. Aby przeżyć, młodzi decydują się trzymać razem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka w Resident Evil Zero jest bardzo podobna do trzech klasycznych odsłon serii. Śledzimy zatem akcję z perspektywy trzeciej osoby, ale naszą postać oglądamy ze statycznych kamer. Taki zabieg budować ma klimat strachu i niepewności, gdyż nigdy do końca nie możemy być pewni, czy coś nie pojawi się zaraz przed nami. Nasze poczynania sprowadzają się do dwóch podstawowych czynności: rozwiązywania wymyślnych zagadek logicznych oraz walki z zombie i innymi mutantami. Do obrony używamy broni palnej oraz noża, choć często najroztropniejszym wyjściem jest wymijanie przeciwników. Deweloper wprowadził także kilka nowości. Graczowi nieustannie towarzyszy partner, można także przełączać się pomiędzy postaciami. Skrzynie, w których przechowujemy broń i inne przedmioty, w Zero nie „teleportują” już fantów do podobnych skrzyń - gracz musi pamiętać, w której zostawił swój ekwipunek. Jak w przypadku każdej kolejnej odsłony Resident Evil, na drodze gracza stają nowi przeciwnicy, w tym przypadku zmutowane zwierzęta.

Zero działa na tym samym silniku, na którym rok wcześniej powstał remake pierwszego Resident Evil. Oprawa graficzna prezentuje się zatem fantastycznie, tła i lokacje wykonano z najwyższą starannością, podobnie jak modele postaci. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada tym razem Seiko Kobuchi.

Wideo - Resident Evil Zero

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper