Disgaea DS

Disgaea DS

7,1
7 oceny

Ocena wg platformy:

DS 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nippon Ichi Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
26.06.2008
Europa:
03.04.2009
Polska:
04.2009
Producent:
Nippon Ichi Software
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
26.06.2008
Europa:
03.04.2009
Polska:
04.2009

Disgaea DS - opis gry

Disgaea DS to strategia turowa wyprodukowana przez japońskie studio Nippon Ichi Software i wydana w Europie przez NIS Europe tylko na NDS-a. Tytuł był konwersją pierwszej części serii Disgaea, która pierwotnie ukazała się na PlayStation 2.

Fabuła nie uległa zmianie od czasu pierwowzoru. Główny bohater to Laharl, książę zaświatów, który pewnego dnia budzi się po trwającej dwa lata drzemce. I lepiej dla niego jakby się nie budził. Przez rzeczony czas wydarzyło się niemało. Wierni poddani informują go, że jego ojciec, król Krichevskoy, zginął, a w królestwie zadymę robią potencjalni kandydaci do tronu. Laharl, jako prawowity następca, powinien coś z tym zrobić.

Dalsza część tekstu pod wideo

Założenia gameplayowe także są te same. Pola walki pokrywa tu szachownica, a jedna jednostka zajmuje na niej jedno pole. Założenia (przeważnie) są takie, by wyeliminować wszystkich przeciwników. Do dyspozycji mamy ataki, które zadają obrażenia konkretnemu celowi lub ranią wszystkich znajdujących się w zasięgu rażenia. Postacie humanoidalne potrafią podnosić i rzucać innymi, by umożliwić np. przedostanie się w newralgiczne miejsce lub zablokować oponenta. Przeciwników da się nawet skaptować, jeśli ich pochwycimy i przeniesiemy do bazy.

Inne rozwiązanie wyróżniające grę Nippon Ichi to geo-panele i geo-symbole. Umiejętne ich wykorzystanie daje interesujące rezultaty. Geo-panele to różnokolorowe pola, geo-symbole - obiekty. Gdy symbol staje na geo-panelu inne tego typu pola na szachownicy zyskują nowe właściwości, np. uodporniają na ataki lub obniżają HP o 20% po każdej kolejce. Można też odpalać chain, jeśli na panelach stoi co najmniej jeden inny symbol. Im lepszy on był [chain], tym większy otrzymywaliśmy bonus.

Bazą wypadową Laharla i jego ekipy (nie mylić z bazą na polu walki) jest zamek, z którego można się udać do wielu miejsc w zaświatach. Na każdym etapie gry otwiera się dostęp do nowych miejscówek, w których musimy zrobić porządek, by ruszyć z fabułą. Znajdują się tam również sklepy oraz wejście do Item World, gdzie dopakowuje się przedmioty pokonując specjalny typ potworów. To w zasadzie jedyne miejsce, w którym można zdobyć niektóre najpotężniejsze bronie w grze.

Wersja na DS-a bazuje na Disgaea: Afternoon of Darkness z PSP w związku z czym posiada ona część przedstawionych tam dodatków, takich jak Etna Mode, gdzie kierujemy tytułową bohaterką, oraz multiplayer dla dwóch osób. Do tego dochodzą jednak nowe elementy systemu walki - Geo Cubes, które zwiększają potencjał bojowy podopiecznych lub pozwalają przywoływać potwory, gadżety (Demon Gadgets) umożliwiające level-upowanie jednostek na polu bitwy oraz nowe postacie do odblokowania. Swoją drogą grać można teraz przy użyciu ekranu dotykowego.

Nie obeszło się też jednak bez cięć. Względem wersji z PSP usunięto sporo voice-actingu i wyrugowano opcję wyboru ścieżki dźwiękowej.

Wideo - Disgaea DS

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper