Hitman: Contracts

Hitman: Contracts

Ocena wg platformy:

PC 7.5
PS2 7.7
XBOX 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
IO Interactive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Skradanka
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
20.04.2004
Europa:
30.04.2004
Polska:
10.05.2004
Producent:
IO Interactive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Skradanka
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
20.04.2004
Europa:
30.04.2004
Polska:
10.05.2004

Hitman: Contracts - opis gry

Hitman: Contracts jest grą akcji, w której zadaniem gracza jest eliminować wyznaczone cele, pozostając przy tym w ukryciu. Contracts zostało wyprodukowane przez studio IO Interactive i wydane przez firmę Eidos Interactive w kwietniu 2004 roku na PC, PS2 oraz Xboksa. Gra jest trzecią odsłoną serii Hitman i drugą, jaka ukazała się na platformy Sony i Microsoftu.

Scenariusz Hitman: Contracts zaprezentowano w formie retrospekcji. Gra rozpoczyna się w momencie, gdy Agent 47 zostaje postrzelony przez policjanta w Paryżu. Ciężko ranny dociera do wynajmowanego mieszkania, gdzie traci przytomność, zanurzając się w świecie halucynacji i wspomnień o swoich poprzednich zleceniach (w ten sprytny sposób uzasadniono wykorzystanie większości poziomów z pierwszej części gry). Z dwunastu misji, które znalazły się w Contracts, tylko jedna dzieje się w trakcie dnia. Podczas pozostałych jedenastu zleceń pada deszcz i panuje zmrok, co ma podkreślać stan fizyczny bohatera, (który wykrwawia się w apartamencie), a także zaburzenia w jego pamięci. W związku z wykorzystaniem leveli znanych z „jedynki”, wielu graczy oburzyło się, czując, że deweloperzy nie zagrali fair, wykorzystując znaną już zawartość w odrobinę zmienionej postaci.

Dalsza część tekstu pod wideo

Hitman: Contracts wykorzystuje wprawdzie wiele pomysłów wprowadzonych w Codename 47, ale w grze pojawiły się też świeże elementy. Deweloperzy postawili przede wszystkim na bogatszą paletę możliwości mordowania wyznaczonych celów. W prawie każdym zadaniu można znaleźć przynajmniej trzy zupełnie różne sposoby na uśmiercenie wskazanego nieszczęśnika. Twórcy skupili się też mocniej na graczach, którzy preferują samodzielne skradanie się, bez różnego rodzaju wspomagaczy w postaci przebieranek. Co chyba najważniejsze, Hitman: Contracts przyniosło w końcu poważne zmiany w systemie sztucznej inteligencji zarządzającej wrogami. Gdy Agent 47 zostaje zdemaskowany, strażnicy lub żołnierze aktywnie i zespołowo starają się go zgładzić, co znacznie zwiększa niebezpieczeństwo związane z angażowaniem się w walkę, której w tej odsłonie najlepiej unikać.

W porównaniu do Silent Assassin główny bohater może pochwalić się znacznie lepszą animacją, dużą wagę przywiązano także do wykonania większości miejsc. Za oprawę muzyczną po raz kolejny odpowiada Jesper Kyd. Contracts weszło z czasem w skład Hitman HD Trilogy, które ukazało się na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 w 2013 roku.

Wideo - Hitman: Contracts

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper