Tales of Symphonia

Tales of Symphonia

8,0
28 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.0
PS2 7.6
GC 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Team Symphonia (Namco Tales Studio)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   RPG akcji
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
29.08.2003
Europa:
19.11.2004
Polska:
25.11.2004
Producent:
Team Symphonia (Namco Tales Studio)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   RPG akcji
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
29.08.2003
Europa:
19.11.2004
Polska:
25.11.2004

Tales of Symphonia - opis gry

Tales of Symphonia to RPG stworzone przez Namco i wydane na Nintendo GameCube w 2004 na rynku europejskim. Tytuł dorobił się konwersji na PlayStation 2. Gra w tej wersji została jednak wydana tylko na rynku japońskim.

Akcja Tales of Symphonia rozgrywa się w świecie zwanym Sylvarant. W trakcie zabawy gracze śledzą losy Lloyda Irvinga, który towarzyszy swej przyjaciółce Colette Brunel w wyprawie, które celem jest uratowanie świata od zagłady. Ważna częścią scenariusza w Tales of Symphonia są interakcje między bohaterami. Wiele z pogaduszek postaci jest opcjonalnych. Gracz ogląda je, jeśli ma taką ochotę, w formie tzw. "skitów" - krótkich scenek przedstawionych w bardzo uproszczonej formie graficznej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tak jak poprzednie gry w serii "Tales" Symphonia składa się z trzech głównych modułów. Rozgrywka może być prowadzona na ogólnej mapie świata; w szczegółowych lokacjach oraz na arenach potyczek (których włączenie poprzedzane jest krótkim loadingiem). Batalie prowadzone są z wykorzystaniem zmodyfikowanej wersji Linear Motion Battle System. Bójki ukazywane są z boku i mogą - przez swoją dynamikę i szybkość - przypominać konsolowe bijatyki. Do potyczek wystawić można czterech zawodników. Graz steruje bezpośrednio tylko jedną postaci; reszta zawiadywania jest przez SI (istnieje jednak możliwość przełączania się między zawodnikami). System rozwoju bohaterów oparty jest o tzw. EX Gemy. Przedmioty te determinują w jakim kierunku będzie się rozwijać postać przy przeskakiwaniu na kolejny poziom doświadczenia. Ważnym elementem rozwoju postaci jest również zdobywanie różnych tytułów - gra nazywa prowadzonych przez gracza bohaterów w zależności od tego, jakie osiągnięcia mają na swoim koncie (np. wypełnienie określonego sidequesta, albo pokonanie wybranego przeciwnika).

Po premierze gry na japońskim rynku pojawiła się mangowa adaptacja Tales of Symphonia, rozciągająca się na 6 tomików. W Kraju Kwitnącej Wiśni popularna była też książka bazująca na wydarzeniach z tytułu oraz anime pod tytułem Tales of Symphonia: The Animation, wykonane przez studio UFOtable. Na serial składają się cztery animowane epizody wydane w 2007 roku.

Gra została odebrana pozytywnie przez krytyków. Tales of Symphonia po dziś dzień uważana jest za jedną z pięciu najlepszych odsłon w historii serii. Game Informer wskazał w 2008 roku Tales of Symphonia jako jedną z najlepszych 25 gier przczoanczonych na GameCuba.

Wideo - Tales of Symphonia

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper