Fire Emblem: Path of Radiance

Fire Emblem: Path of Radiance

8,3
18 oceny

Ocena wg platformy:

GC 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
45 godzin
Premiery
Świat:
20.04.2005
Europa:
04.11.2005
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
45 godzin
Premiery
Świat:
20.04.2005
Europa:
04.11.2005

Fire Emblem: Path of Radiance - opis gry

Fire Emblem: Path of Radiance to strategia turowa wyprodukowana przez studio Intelligent Systems i wydana przez Nintendo na GameCube’a. Była to jedna z najwyżej ocenianych części serii, a także pierwsza, w której pojawił się voice-acting. Sequel PoR, czyli Fire Emblem: Radiant Dawn, ukazał się na Wii.

Fabuła Path of Radiance nie ma związku z poprzednimi częściami serii. Gra rozgrywa się na kontynencie Tellius, a głównym bohaterem jest niejaki Ike, który najpierw angażuje się w zadanie uratowania księżniczki państwa o nazwie Crimea, a następnie jest świadkiem jak napada na nie obce państwo. Jego zadaniem będzie poznać prawdę o tym konflikcie.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Path of Radiance to pierwsza trójwymiarowa odsłona serii, chociaż fundamenty rozgrywki nie zostały w niej zmienione. Nadal mamy tu do czynienia z turowym systemem walki oraz bitwami rozgrywanymi na mapach przypominających szachownice. W praniu wygląda to tak, że podczas swojej kolejki możemy wykonać ograniczoną ilość czynności, podobnie zresztą jak przeciwnik. Zadanie, jakie musimy wykonywać, niekoniecznie muszą polegać na wytrzebieniu wszystkich nieprzyjaciół. Inne przykłady to zabicie konkretnej osoby, uratowanie kogoś lub odciągnięcie uwagi, by móc obejść siły nieprzyjaciela.

 

Gra wprowadza kilka nowości do formuły serii. Pierwsza z nich to Laguz, humanoidalne istoty potrafiące przemieniać się w zwierzęta. Druga to “partnerzy”, pomocnicy mogący wykonać jakąś czynność po kolejce danej jednostki. Nie mamy nad nimi bezpośredniego wpływu, lecz możemy im ustalić strategię działania. Dalej jest baza, w której między kolejnymi starciami czekają na nas różne ciekawe informacje i możliwość przeprowadzenia konwersacji z podopiecznymi, oraz zdolność tworzenia nowych broni (też dostępna w bazie swoją drogą).

 

Oprócz tych dodatków zaimplementowano także inne, pomniejsze zmiany. Zmodyfikowano np. nieco system rozwoju, a także przedstawiono koncept bonusowych punktów doświadczenia otrzymywanych po zakończeniu rozdziału za niektóre dokonania.

Wideo - Fire Emblem: Path of Radiance

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper