SKLEP
Geist
2443V

Geist

Geist
  • Producent: n-Space
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.08.2005
  • Europa: 07.10.2005
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 18
  • przemoc

Geist to gra akcji, w której gracz śledzi akcję z perspektywy pierwszej osoby. Za jej produkcję odpowiada studio n-Space, rolę wydawcy przejęło Nintendo. Tytuł mógł pochwalić się interesującym rozwiązaniem - gracz mógł przejąć w nim kontrolę nad duszą głównego bohatera.

W Geist wcielamy się w postać Johna Raimiego, naukowca i antyterrorystę w jednym, który ma za zadanie zbadać działania korporacji Volk. Volk to firma oficjalnie działająca w przemyśle zbrojeniowym, ale nieoficjalnie prowadzi też tajne eksperymenty. John wkrótce na własnej skórze doświadcza o co chodzi. Po nieudanej misji, w wyniku której zostaje postrzelony, sam staje się królikiem doświadczalnym.

 

Eksperymenty dają głównemu bohaterowi nową zdolność - może on oddzielić duszę od ciała, co staje się tutaj sednem rozgrywki. Duch jest w stanie wejść w interakcję z różnymi elementami otoczenia - opętać psią miskę, uruchomić sprzęt elektroniczny, zmienić kolor wody albo odbicie w lustrze. John potrafi także przejąć kontrolę nad żywą istotą, ale zanim to uczyni musi ona być przestraszona. Po opętaniu nieszczęśnika Raimi doświadcza przebłysków jego pamięć.

 

Pod postacią ducha główny bohater widzi świat w kolorach niebieskim i białym, w przypadku przedmiotów i zwierząt - czerwonym. Porusza się wtedy szybciej, może się też na chwilę wznieść. Ludzie go nie widzą, ale zwierzęta mogą wyczuć.

 

Sterowanie opętaną osobą wygląda z kolei tak, jak sterowanie Raimim. Różnice robi tylko to, kogo sobie upatrzymy. Np. strażnik ma dostęp do broni, natomiast naukowcy nie potrafią walczyć, ale mają uprawnienia pozwalające na dostęp do normalnie niedostępnych pomieszczeń (duch nie może przejść przez grubsze ściany).

 

Geist oferuje tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób i siedmiu botów. Do wyboru są trzy warianty zabawy: Possession Deathmatch, Capture the Host and Hunt. W tym pierwszym gracze zaczynają jako duchy, a następnie muszą opętać jakąś osobę i wziąć udział w wyrzynce. Grający nie mogą zbyt długo pozostać pod postacią ducha, bowiem tracą wówczas energię życiową. Capture the Host to wariacja capture the flag z innych gier gatunku - chodzi o to, by z opętańcem dostać się w odpowiednie miejsce na mapie. W Hunt z kolei ludzie walczą z duchami. Ci pierwsi mają do dyspozycji specjalny typ broni zdolny wyeliminować duchy, a te muszą opętać żywego rywala i popełnić nim samobójstwo.

 

Pomimo bardzo ciekawego konceptu gra n-Space otrzymywała noty niewiele powyżej przeciętnej. Problemem było zwłaszcza sterowanie, a także niewielka swoboda w planowaniu działań.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme