SKLEP
The Bureau: XCOM Declassified (X360)

The Bureau: XCOM Declassified (X360)

The Bureau: XCOM Declassified
  • Producent: 2K Marin
  • Wydawca: 2K Games
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.08.2013
  • Europa: 23.08.2013
  • Polska: 23.08.2013
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Strzelanina tak.
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

7.020 głosów
-

Ocena PPE.pl

7.0 Czytaj recenzję

The Bureau: XCOM Declassified to strzelanina TPP z elementami taktycznymi wyprodukowana przez 2K Marin (przy współudziale 2K Australia i 2K China) i wydana przez 2K Games na PlayStation 3, Xboxa 360 oraz PC. Gra podejmowała próbę wskrzeszenia popularnego w latach 90-ych uniwersum XCOM.

Wydarzenia rozgrywają się w 1962 roku. Zimna wojna między Stanami Zjednoczonymi i Związkiem Radzieckim jest właśnie w  stanie swojego apogeum. Prezydent John Kennedy powołuje do życia specjalny organ, którego zadaniem jest koordynacja sił zbrojnych na wypadek sowieckiej inwazji - tzw. Bureau of Operations and Command, czyli XCOM. Szef biura, Myron Faulke, dostrzega jednak jeszcze jedno zagrożenie - działających za kulisami kosmitów, którzy objawili się po odkryciu 'superpierwiastka' zwanego Elerium. Gracz wciela się w agenta CIA Wiliama Cartera, którego pierwszym zadaniem jest dostarczenie pewnej przesyłki do ośrodka badawczego XCOM umiejscowionego w Groom Range.

The Bureau: XCOM Declassified to przede wszystkim strzelanina, ale nie brakuje w niej strategicznego planowania. Gracz kieruje poczynaniami Cartera, ale do towarzystwa ma również dwóch innych agentów. Główny bohater ma swoje unikalne umiejętności i mają je też jego pomocnicy, których podzielono na cztery różne klasy - Commando, Engineer, Support i Recon. Z planowania robimy użytek za sprawą systemu Battle Focus Mode, który spowalnia czas dając możliwość wyboru odpowiedniej taktyki lub zastosowania pożądanej w danej chwili umiejętności. Projekt poziomów jest tu jednak ogólnie dość liniowy.

Pomiędzy misjami gracz przenosi się do siedziby XCOM, gdzie może wybrać agentów do kolejnego zadania, a także wybrać samą misję spośród tych obligatoryjnych i opcjonalnych (niektóre nie wymagają nawet naszego udziału). W produkcji 2K zastosowano rozwiązanie nawiązujące do starszych części serii, czyli permadeath - poległą podczas wykonywania zleceń postać tracimy na zawsze. Nie ma to jednak aż tak wielkiego znaczenia, bowiem po śmierci Cartera zaczynamy od checkpointu razem ze wskrzeszonymi podwładnymi, a poza tym konającego druha da się jeszcze odratować.

The Bureau posiada cztery zakończenia. Sposób, w jaki zostanie zwieńczona historia, zależy od kilku decyzji podjętych w trakcie rozgrywki. Twórcy nie zaimplementowali trybu wieloosobowego.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme