SKLEP
Bulletstorm
50571V

Bulletstorm

Bulletstorm
  • Premiery
  • Świat: 22.02.2011
  • Europa: 25.02.2011
  • Polska: 25.02.2011
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Bulletstorm to strzelanina FPP wydana w 2011 roku na konsole Xbox 360, PlayStation 3, oraz PC. Za grę odpowiada polskie studio People Can Fly,  którego współzałożycielem jest Adrian Chmielarz, jeden z najbardziej znanych polskich twórców gier. Produkcja powstała we współpracy z firmą Epic Games.

Rozgrywka osadzona jest w futurystycznym świecie. Konfederacja Planet dowodzona przez bezwzględnego generała Sarrano, to jedna z najbardziej liczących się sił w galaktyce, pod jurysdykcją której działa jednostka specjalna Dead Echo. Gracze wcielają się w Greysona Hunta - dawniej członka tej elitarnej jednostki, teraz znienawidzonego pirata uznanego za zdrajcę i wroga publicznego. Głównym miejscem rozgrywki jest planeta Stygia - wcześniej będąca luksusowym kurortem oraz parkiem rozgrywki - gdzie w wyniku niekorzystnych zbiegów okoliczności trafia główny bohater wraz z załogą swojego statku. Miejsce to zostało opuszczone przez zarządców. Stygię opanowały zmutowane rośliny, a ludzie którzy zostali na miejscu związali się w plemiona lub także zostali zmutowani.

Gracze nie są rzecz jasna bezbronni i mogą korzystać ze specjalnych umiejętności bohatera, którymi są między innymi efektowny kopniak oraz bardzo długi wślizg. Tego rodzaju zdolności są oczywiście tylko dodatkami do pokaźnego arsenału. Samych broni dużo nie ma, ale każda z nich ma alternatywny tryb, który w trakcie rozgrywki możemy rozwijać. Do naszej dyspozycji oddana zostaje także specjalna smycz, dzięki której możemy przyciągnąć i podrzucić przeciwnika, a nawet zabrać mu broń. Całość dopinają “skillshoty” - zdecydowanie najbardziej charakterystyczny element tej produkcji.

 

System ten punktuje sposób w jaki wyeliminujemy przeciwników. Im bardziej wymyślny, tym więcej punktów dostaniemy (możemy za nie ulepszać broń tudzież wspomnianą smycz). Przykład? “Zwykła” eksterminacja przeciwnika to tylko 10 punktów, natomiast za strzelenie mu w krocze, a następnie pozbawienie go głowy, wpada ich kilkaset. Gra zasłynęła tez świetna polska lokalizacją (napisy), w czym prym wiodły nazwy skillshotów takie jak Miłosierdzie czy Głębokie Gardło. W produkcji PCF dostępny jest także tryb wieloosobowy, w którym odpieramy fale atakujących wrogów (zabrakło klasycznego deathmatchu). Im bardziej widowiskowo, tym lepiej. Gra powstała na silniku Unreal Engine 3 i charakteryzuje się charakterystyczną, barwną oprawą.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme