SKLEP
Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
3035V

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
  • Producent: Rare
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.11.1995
  • Europa: 14.12.1995
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1-2

Donkey Kong Country 2: Diddy Kong’s Quest to side-scrollowany platformer wyprodukowany przez brytyjskie studio Rare na konsolę Super Nintendo. Gra, tak jak 'jedynka', odniosła duży komercyjny sukces i w powszechnym odczuciu uchodzi za najlepszą odsłonę DKC spośród tych, które wydane zostały na SNES-ie.

W odróżnieniu od pierwszej części, w “dwójce” Donkey Kong schodzi na dalszy plan. Zamiast tego do akcji wkracza jego siostrzeniec, Diddy Kong, wraz ze swoją dziewczyną Dixie, próbując uwolnić go z rąk króla K. Roola, władcy Kremlingów.

 

Kilka spraw uległo zmianie względem pierwowzoru. Część elementów znanych stamtąd usunięto, część rozbudowano. Więcej jest np. bonusowych poziomów, do których dostęp zdobywamy po znalezieniu beczki z literką “B”, albo szukając wejść zakrytych (dla przykładu) kruszącym się murem. W takich 'nadprogramowych' sekcjach znaleźć możemy specjalne żetony zwane Kremkoins, które na końcu pozwalają odblokować Lost World i -- w efekcie -- właściwe zakończenie. Inne znajdźki to monety z napisem DK ukryte przez Cranky Konga, których zlokalizowanie jest szczególnym wyzwaniem.

 

Rare w DKC2 postarało się o większą liczbę miejscówek - oprócz tych znanych z poprzedniej części pojawiają się też zupełnie nowe. Naszym zadaniem jest rzecz jasna dobrnięcie do końca poziomu, zbierając przy tym przedmioty, jak banany czy baloniki z bonusowymi życiami, albo łupiąc skrzynie ze skarbami, których zawartość może być różna. Małpiszony mogą też skorzystać z pomocy innych zwierzaków. Ich liczba zwiększyła się względem oryginału - pojawił się np. pająk Squitter, ryba Glimmer, wąż Rattly, a ponowny występ zaliczył nosorożec Rambi i papuga Squawks.

 

Warto wspomnieć, że w DKC2 różnica między umiejętnościami małpiszonów jest większa niż w ‘jedynce’. Diddy jest np. szybszy, a Dixie używa swoich włosów do latania. Na poziomach porozmieszczano poza tym beczki, które aktywować może tylko konkretna postać.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme