Riviera: The Promised Land

Riviera: The Promised Land

7,2
6 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 6.8
GBA 7.3
WSC -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sting
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
12.07.2002
Europa:
04.07.2008
Producent:
Sting
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
12.07.2002
Europa:
04.07.2008

Riviera: The Promised Land - opis gry

Riviera: The Promised Land jest japońskim RPG wchodzącym w skład serii Dept. Heaven, wydanym na WonderSwana Color w lipcu 2002 r. Za developing odpowiadało Sting Entertainment, a za dystrybucję firmy Sting Entertainment (Japonia), Atlus (Ameryka Płn.) oraz 505 Games (Europa). Gra doczekała się późniejszych portów na Game Boya Advance (listopad 2004) oraz PlayStation Portable (listopad 2006).

Zaprezentowana w grze historia zaczyna się od sięgającej 1000 lat retrospekcji, w której podczas Ragnaroku bogowie Asgardu oddali swoje życia, aby stworzyć zastępy kosiarzy zwanych Ponurymi Aniołami do walki z demonami Utgardu. Po wygranym konflikcie cała boska wiedza zostaje przekazana w ręcę siedmiu wielkich Magów, a ich moc przechodzi na Chochliki - stworzenia zamieszkujące Utgard zwany teraz Rivierą. Od tych wydarzeń mija tysiąc lat, a świat okrążaja plotki o rychłym zmartwychwstaniu demonów. Jeden z Magów, Hector, wysyła więc do Riviery dwa Anioły, Eina i Ledah, z misją aktywacji "Zadośćuczynienia", które zniszczy w zarodku zarówno demony, jak i całą krainę. Ein zostaje jednak ciężko ranny w walce i trafia do Elendii, pod opiekę Fiony i Liny. Dręczony amnezją nie pamięta, że otrzymał od strażniczki Yggdrasilu, Ursuli, misję ochrony Riviery - a tymczasem Ledah wciąż posłusznie zamierza doprowadzić do jej końca...

Dalsza część tekstu pod wideo

Riviera uważana jest przez wielu za "cichy hit" ze względu na znaczną zmianę konwencji gatunku RPG zarówno pod względem eksploracji, jak i walki. Podczas zwiedzania kolejnych lokacji nie kierujemy bowiem postacią Eina (ruch odbywa się automatycznie), mając za to wpływ na napotykane podczas wędrówki elementy kluczowe (tzw. "triggery"). W zależności od trybu eksploracji (Look bądź Move) dane triggery mogą zostać zbadane, co owocuje np. otrzymaniem przedmiotu lub wejściem do walki, bądź użyte jako przejście do kolejnej planszy. Niektóre triggery wymagają do zbadania specjalnych punktów Trigger Points, które zdobywamy podczas bitew.W razie zaliczenia wszystkich czekających na nas plansz dany rozdział zostaje zakończony, a my otrzymujemy sumaryczne nagrody za wykonane czynności.

Nietypowy jest również system walki, ponieważ każdą potyczkę zaczynamy od wybrania zestawu 16 przedmiotów, które planujemy wykorzystać podczas naszej tury. Większość z nich ma własny licznik trwałości, którego wyczerpanie skutkuje zniszczeniem danego elementu ekwipunku. Co ciekawe, każda z trzech dostępnych podczas walki postaci wykorzysta dany przedmiot inaczej, np. po wybraniu magicznej laski Cierrą rzucimy potężny czar magiczny, z kolei Fia wykorzysta ją do leczenia. Wraz z treningiem w posługiwaniu się konkretnym typem broni rośnie efektywność posługiwania się nią, a po zapełnieniu wskaźnika OverDrive dostępny staje się także charakteryzujący ją OverSkill. W razie porażki całej drużyny możliwy jest restart potyczki z obniżonymi statystykami wrogów i zapełnionym wskaźnikiem OverDrive.

Przeznaczony na GBA port Riviery zawierał stworzone specjalnie na potrzeby tej wersji grafiki CG, natomiast port na PSP wykorzystywał te znane z oryginału na WonderSwana Color, choć podbite do wyższej rozdzielczości.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper