Metroid Prime 3: Corruption

Metroid Prime 3: Corruption

8,7
38 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Retro Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
27.08.2007
Europa:
26.10.2007
Producent:
Retro Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
27.08.2007
Europa:
26.10.2007

Metroid Prime 3: Corruption - opis gry

Metroid Prime 3: Corruption jest grą przygodową z widokiem z perspektywy pierwszej osoby stworzoną przez Retro Studios i wydaną przez Nintendo w 2007 roku na konsolę Wii. Corruption jest kontynuacją Metroid Prime oraz Metroid Prime 2: Echoes, które ukazały się na GameCube’a.

Chronologicznie Metroid Prime 3: Corruption jest piątą częścią sagi Metroid. Historia, jaką opowiada Corruption, rozgrywa się sześć miesięcy po wydarzeniach z Metroid Prime 2: Echoes, natomiast przed wiekowym Metroid II: Return of Samus. Fabuła opowiada o łowczyni nagród imieniem Samus Aran, która pomaga Galaktycznej Federacji w walce przeciwko Kosmicznym Piratom. Po odparciu ataku Piratów, Samus oraz jej towarzysze, pozostali łowcy nagród, zostają zaatakowani przez sobowtóra protagonisty, Dark Samus, która ubezwłasnowolnia ich za pomocą mutagennej substancji o nazwie Phazon. Po tym jak Federacja traci kontakt z pozostałymi łowcami, dowództwo postanawia wysłać Samus na misję, podczas której kobieta ma się dowiedzieć, co się z nimi stało. Samus musi zapobiec przenoszeniu się Phazona z planety na planetę, w czym nie pomaga jej to, iż sama trawiona jest przez wspomnianą substancję.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Mimo że gracz śledzi akcję z widoku z oczu bohaterki, Corruption nie jest typową współczesną strzelaniną, gdyż pełno jest w grze Retro Studios eksploracji, a nawet sekcji platformowych. Żadne poważne zmiany nie dotknęły przebiegu rozgrywki, bo nadal cała zabawa polega na przemierzaniu galaktyki w poszukiwaniu nowych gadżetów, które możemy wykorzystać w zwiedzonych wcześniej miejscówkach. W porównaniu do „jedynki” i „dwójki” z GameCube’a backtrackingu jest mniej, zaś gra sugeruje orientacyjny kierunek, w jakim powinien się udać gracz. Celowanie za pomocą wiilota jest bardzo precyzyjne, przez co w Corruption gra się zdecydowanie wygodniej niż w poprzednie odsłony. Nunchak przydaje się, kiedy wrogowie chowają się za tarczami - można podejść do oponenta i ostrym ruchem ręki wyrywać mu osłonę. Uproszczono przełączanie się między wizjerami i teraz Metroid Prime wymaga od gracza tylko delikatnego ruchu ręką w jednym z trzech kierunków. Dzięki temu skanowanie otoczenia nie irytuje, a wręcz z chęcią analizuje się wszystko dokoła. Gra nie posiada żadnej opcji zabawy wieloosobowej.

 

Metroid Prime 3: Corruption prezentuje się bardzo dobrze, pozostając jedną z najładniejszych gier na Wii. Widać wyraźny postęp w stosunku do „jedynki” i Metroid Prime 2: Echoes, a przecież już starsze części mogły pochwalić się wysokiej jakości oprawą graficzną.

Wideo - Metroid Prime 3: Corruption

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper