The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

8,6
59 oceny

Ocena wg platformy:

DS 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
23.06.2007
Europa:
19.10.2007
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
23.06.2007
Europa:
19.10.2007

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass - opis gry

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass to gra przygodowa wyprodukowana przez Nintendo EAD i wydana przez Nintendo w 2007 roku na konsolę przenośną DS. Phantom Hourglass jest czternastą odsłoną serii The Legend of Zelda.

Głównym bohaterem gry Nintendo tradycyjnie jest Link - mała, pocieszna postać w zielonym kubraczku, którą gracze znają od ponad dwóch dekad. Historia zaczyna się chwilę po tym, jak zakończyło się The Legend of Zelda: The Wind Waker na GameCube’a, gdzie protagonista uratował Tetrę i odpłynął w kierunku zachodzącego słońca. W prologu Phantom Hourglass księżniczka Zelda postanawia przeszukać tajemniczy statek i zostaje porwana. Link rusza jej na ratunek. Już na samym początku wyprawy spotyka Cielę, duszka, który będzie towarzyszył głównemu bohaterowi aż do końca przygody. To właśnie Ciela robi za przewodnika, podsuwa wskazówki, a przy okazji prowadzi dialogi. Pojawia się ona także w miejscu, w którym gracz dotknie stylusem dolny ekran DS-a, tym samym wskazując kierunek, w jakim pobiegnie Link. Skoki są automatyczne, a walka prosta i intuicyjna. Jeśli główny bohater dysponuje tarczą, wystarczy nic nie robić, by automatycznie blokował, natomiast żeby zaatakować, trzeba wskazać oponenta.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Bardzo dobrze sprawdziło się na dotykowym ekraniku używanie broni. Najlepszym przykładem jest bumerang, który Link zdobywa po kilku godzinach przygody - dzięki niemu może włączać niedostępne dotychczas przełączniki, czy radzić sobie z oddalonymi przeciwnikami. W sferze rozgrywki Phantom Hourglass dzieli się na trzy podstawowe segmenty: eksplorację, walkę oraz zbieractwo. Gracz ma początkowo dostęp do niewielkiej liczby lokacji, jednak wraz z rozwojem fabuły zyskuje nowe umiejętności i gadżety, dzięki którym bohater jest w stanie dostać się w niedostępne wcześniej miejsca. Pomiędzy wyspami poruszamy się przy pomocy statku, którego właścicielem jest Linebeck - powrócił więc motyw znany z Wind Waker, choć tutaj pływanie nieco skrócono. Kurs wyznaczamy rysując linię na mapce morza, a po drodze trzeba uważać na małe przeszkody oraz wrogie statki. Produkcja Big N oferuje również tryb multiplayer - lokalny oraz dostępny przez Nintendo Wi-Fi Connection.

 

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass stara się imitować popularny cell-shading, choć handheld z dwoma ekranami nie ma możliwości, by wygenerować oprawę niczym z Wind Waker. Mimo wszystko design jest świetny, a postacie zaprojektowane z pomysłem. Ścieżkę dźwiękową skomponowali Kenta Nagata i Toru Minegishi.

Wideo - The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper