Echochrome

Echochrome

7,1
15 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 6.4
PSP 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Game Yaruoze / SCE Studios Japan
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna
Śr. czas:
15 godzin
Producent:
Game Yaruoze / SCE Studios Japan
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna
Śr. czas:
15 godzin

Echochrome - opis gry

Echochrome jest grą logiczną wyprodukowaną wspólnie przez Japan Studio oraz Game Yarouze i wydaną przez Sony w lipcu 2008 roku na konsolę przenośną PlayStation Portable, a także na PlayStation 3 w dystrybucji cyfrowej. Dwa lata później ukazała się kontynuacja pt. Echochrome II, która wykorzystywała kontroler ruchowy PS Move.

Produkcja Japan Studio stanowi pozycję trudną oraz na pewno nie dla każdego. Potrzebne jest tutaj naprawdę dobre orientowanie się w przestrzeni, a także zdolność geometrycznego myślenia. Zadaniem gracza jest przeprowadzenie manekina na drugi koniec każdego poziomu, manipulując kamerą. Postać bez naszej ingerencji porusza się bezwiednie, co jest oczywiście celowym utrudnieniem. Światem Echochrome rządzi pięć praw: podróżowanie w perspektywie, lądowanie w perspektywie, egzystencja w perspektywie, abstynencja w perspektywie oraz skok w perspektywie. Kiedy gracz zapozna się już z podstawowymi zasadami, wówczas może rozpocząć zabawę w jednym z trzech dostępnych w grze trybów: Freeform, Atelier oraz Canvas.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Freeform to po prostu szybka gra, w której konsola losuje planszę, po czym gracz może zagłębić się w świecie Echochrome. Bardziej rozbudowany jest Atelier - można wybrać tutaj planszę, z którą chcemy się zmierzyć, poziom trudności oraz opcję. Do wyboru oddano trzy: Solo (w którym należy przeprowadzić ludzika przez planszę), Pair (trzeba doprowadzić do siebie różnokolorowe ludziki) oraz Others, gdzie zadaniem gracza jest przeprowadzić swojego podopiecznego do końcowego punktu, jednak w taki sposób, aby nie spotkał się z innymi manekinami. Autorzy przygotowali w sumie sto cztery poziomy podzielone na odpowiednie stopnie trudności - od A do L. Każdą planszę można przejść w trzech różnych trybach, co daje aż trzysta dwanaście poziomów. Canvas z kolei to nic innego jak swoisty edytor plansz, który prezentuje dosłownie nieskończoną liczbę możliwości, jeśli chodzi o tworzenie poziomów. Gracza ogranicza tylko i wyłącznie wyobraźnia, a czasem nawet to przestaje być przeszkodą.

 

Deweloper zdecydował się na minimalistyczną oprawę graficzną. Echochorme namalowane jest prostą kreską, gdzie dominują dwa kolory: czarny i biały, reszta to różne odcienie szarości. Styl ten dodaje uroku, przypominając stare czasy, w których grafika była stawiana na drugim miejscu. Ścieżka dźwiękowa to z kolei dzieło Hidekiego Sakamoto.

Wideo - Echochrome

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper