Mass Effect 2

Mass Effect 2

Ocena wg platformy:

PC 8.8
PS3 8.4
X360 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
BioWare
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG,   Strzelanina,   RPG akcji
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
26.01.2010
Europa:
29.01.2010
Polska:
29.01.2010
Producent:
BioWare
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG,   Strzelanina,   RPG akcji
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
26.01.2010
Europa:
29.01.2010
Polska:
29.01.2010

Recenzja redakcji

Recenzja: Mass Effect 2 (PS3)
9.0
Recenzja: Mass Effect 2 (PS3)
Pokaż kolejne recenzje

Mass Effect 2 - opis gry

Mass Effect 2 to kontynuacja gry RPG w realiach science fiction stworzona przez BioWare, której głównym bohaterem jest ponownie komandor Shepard. Electronic Arts po przejęciu BioWare nie tamowało rozwoju RPG-owego hitu znanego wcześniej z Xboksa 360 i PC, wydając go w okresie późniejszym także na PlayStation 3.

Kolejna część kosmicznej sagi z komandorem Shepardem w roli głównej ma miejsce dwa lata po wydarzeniach znanych pierwszej odsłony serii. Z rubieży wszechświata w tajemniczy sposób zaczynają  znikać ludzkie kolonie i to właśnie Shepard wspierany przez organizację Cerberus musi stawić temu problemowi czoła. Szybko okazuje się, że zamieszani są w to starzy znajomi - niezwykle potężna i enigmatyczna rasa Żniwiarzy. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość skorzystania w wersji na Xboxa 360 z sejwa z pierwszej części, co wiąże się z przeniesieniem części podjętych przez graczy w jej trakcie decyzji na grunt historii opowiadanej przez kontynuację.

Sequel w większym stopniu niż oryginalny Mass Effect skupia się na akcji. Uzbrojenie zostało bardziej zróżnicowane i towarzyszą mu znane już moce biotyczne. System walki przypomina rdzenną strzelankę TPP, premiując celność, odpowiednie wykorzystanie wachlarza umiejętności poszczególnych postaci i dobrze ustawianie się na polu walki. Położenie nacisku na starcia nie oznacza pozbawienia gry sfery fabularnej. Poprawiono relacje wewnątrz drużyny, a galaktyka wciąż pełna jest subquestów i przedstawicieli przeróżnych ras, którzy potrzebują naszej pomocy. W Mass Effect 2 zniknął natomiast pojazd Mako, przy którego pomocy eksplorowaliśmy powierzchnię planet w prequelu. W jego miejscu pojawiła się możliwość skanowania poszczególnych światów, by pozyskać cenne surowce. Ikoniczny wręcz dla serii statek Normadia w dalszym ciągu spełnia rolę bazy wypadowej i głównego środka lokomocji pomiędzy układami słonecznymi i wchodzącymi w ich skład planetami.

Liftingu doczekała się też oprawa, której jakość bez trudu pozwala na immersję z wirtualnym światem. Technicznemu aspektowi towarzyszą doskonałe projekty postaci i lokacji, które ilustruje świetny voice-acting (w jedną z postaci wcielił się sam Martin Sheen) i monumentalna ścieżka dźwiękowa, która zapada w pamięć na długo po zakończeniu drugiego rozdziału przygód Sheparda.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Mass Effect 2

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper