Driver

Driver

Ocena wg platformy:

PC 8.1
Mobile 8.0
PSone 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Reflections Interactive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Samochodówka
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
30.06.1999
Europa:
02.07.2000
Producent:
Reflections Interactive
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Samochodówka
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
30.06.1999
Europa:
02.07.2000

Driver - opis gry

Driver jest grą akcji z elementami sandboksa, w której siadając za kierownicą samochodu wcielamy się w policjanta wykonującego zlecenia pod przykrywką. Za produkcję tego tytułu odpowiada studio Reflections (obecnie Ubisoft Reflections), które w 1999 roku miało już na koncie udaną serię wyścigową Destruction Derby.

Głównym bohaterem Drivera jest nowojorski policjant John Tanner, który ze względu na swoją przeszłość kierowcy wyścigowego otrzymuje od przełożonych zadanie wkupienia się w łaski szefów gangu. By to uczynić będzie on musiał wykonywać różnorodne zlecenia o rosnącym z czasem stopniu trudności, np. zatrzymanie innego samochodu, zgubienie pościgu, postraszenie właścicieli lokalu (poprzez jego demolkę) czy dostarczenie do celu samochodu bądź jakiejś osoby. Jego misja rozpocznie się jednak w podziemnym parkingu, gdzie będzie musiał wykonać kilka manewrów zaświadczających o wysokich umiejętnościach - fragment dla wielu graczy jakby wyjęty z horroru.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tanner odwiedzi cztery amerykańskie miasta - Miami, San Francisco, Los Angeles i Nowy Jork (jako bonus dodano też skrawek Newcastle). Ich odwzorowanie nie było może idealne, ale w swoim czasie zadanie spełniało. Możemy się po nich poruszać w miarę swobodnie, jednak w przeciwieństwie do serii GTA bohater nie może wysiadać z samochodu (ten stan rzeczy uległ zmianie w drugiej części). Tu warto wspomnieć, iż Driver był w swoim czasie opisywany jako bezpośredni konkurent cyklu DMA Design/Rockstar, jednak pomimo niemałej ilość podobieństw większą inspirację dla twórców ze studia Reflections stanowiły raczej filmy z lat 60-ych i 70-ych ubiegłego wieku, takie jak The Driver, Bullit czy Starsky & Hutch. Widać to zwłaszcza po funkcji Film Director, dzięki której możemy reżyserować swoje własne pościgi używając w tym celu kamer przedstawiających akcję z różnych perspektyw.

Driver przedstawił też jeszcze kilka innych wariantów rozgrywki. W przerwie między wysługiwaniem się mafiosom mogliśmy więc szlifować umiejętności w Practice, powykręcać jak najlepsze czasy na trasach w Dirt Track, pościgać kogoś w Pursue, samemu dać się pościgać (Survival, Lose the Cop) albo bez ciśnienia pojeździć po odblokowanych miastach, zważając jedynie na paski Damage (zniszczenia) i Felony (zainteresowanie stróżów prawa). 

Driver uchodzi bezsprzecznie za jeden z największych klasyków epoki pierwszej konsoli Sony. Serwis IGN umieścił go na liście 25 najlepszych gier w historii PlayStation. W 2009 za sprawą Gameloft pojawiła się wersja na urządzenia z systemem iOS, która podkręciła nieco oprawę audiowizualną, dodając do trybu fabularnego voice-acting.

Wideo - Driver

Komentarze (73)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper