Banjo-Kazooie (2008)

Banjo-Kazooie (2008)

7,8
29 oceny

Ocena wg platformy:

X360 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Rare (N64) / 4JStudios Rare (X360)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
18 godzin
Premiery
Świat:
03.12.2008
Europa:
03.12.2008
Producent:
Rare (N64) / 4JStudios Rare (X360)
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
18 godzin
Premiery
Świat:
03.12.2008
Europa:
03.12.2008

Banjo-Kazooie (2008) - opis gry

Wydane na Xboxa 360 Banjo-Kazooie to remaster kultowej trójwymiarowej platformówki stworzonej pierwotnie przez Rare na Nintendo 64. Za jego produkcję odpowiadało 4J Studios. Gra, poza pewnymi modyfikacjami i kilkoma mniejszymi dodatkami, nie różniła się od oryginału.

Banjo i Kazooie to imiona dwójki głównych bohaterów. Banjo to niedźwiedź, a Kazooie to 'ptaszyca', która towarzyszy mu siedząc w jego plecaku. Punktem wyjścia dla ich przygody jest porwanie siostry Banjo, Tooty, której urodę chce sobie przywłaszczyć wiedźma Gruntilda za pomocą specjalnej maszynerii.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra składa się z dziewięciu otwartych poziomów, które musimy przemierzać w poszukiwaniu nutek lub części układanki. Struktura rozgrywki jest nieliniowa, ponieważ nie wymaga się od nas byśmy zgarniali każdą znajdźkę - aby zaliczyć główny wątek pewne miejscówki można pominąć, zamiast tego zbierając wymagane minimum ww. przedmiotów.

Każdy poziom oferuje dużą ilość atrakcji. Rozwiązujemy zagadki, skaczemy pokonując przeszkody, kolekcjonujemy różne rzeczy i powalamy przeciwników. Przygodówkowe korzenie Banjo-Kazooie (według pierwotnych planów właśnie taki gatunek miała reprezentować produkcja Rare)  wcale nie wyparowały - nierzadko będziemy musieli pogadać z napotkanymi NPC-ami, by pomóc im w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Nasi podopieczni posiadają sporo przydatnych zdolności. Potrafią (tzn. przede wszystkim Banjo potrafi) biegać, wspinać się, pływać, latać (to już dzięki skrzydłom Kazooie) i atakować nieprzyjaciół. Niektórych z nich należy się wyuczyć, niektóre wymagają od nas posiadania jakichś przedmiotów, np. dzięki czerwonym piórkom da się latać. O stanie zdrowia informuje wskaźnik, który można wydłużyć zbierając plasterki miodu.

Podczas przygody wspomnianej dwójce może pomóc szaman o imieniu Mumbo Jumbo, który potrafi przemienić ich różne stworzenia. Może to być krokodyl, pszczoła, dynia i inne cuda. Dzięki temu bohaterowie są w stanie dostać się do normalnie niedostępnych lokacji. Do transformacji potrzebne są jednak specjalne żetony.

Wersja na Xboxa 360 oferowała kilka nowości. Oczywiście poprawiono grafikę, by prezentowała się lepiej na telewizorach wspierających rozdzielczości HD, ale oprócz tego dodano również achievementy/osiągnięcia, a także możliwość odblokowania dodatkowego contentu w . Był to swoją drogą swoisty spadek po Stop’n’Swop, osobliwej funkcji Nintendo 64. Po wyjęciu cartridge’a konsola jeszcze przez pewien krótki czas zachowywała w pamięci pewne dane i fakt ten chcieli wykorzystać programiści Rare, by gracze mogli zdobyć bonusową zawartość w Banjo-Tooie. Plan nie doszedł jednak do skutku ze względu na wprowadzenie nowych modeli konsoli. Mimo to w wersji na sprzęt Microsoftu pojawiają się kolorowe jajka i klucz, bonusowe przedmioty będące pozostałością po S’n’S, i to właśnie one umożliwiają zdobycie specjalnych części do budowy pojazdów w Nuts & Bolts.

Wideo - Banjo-Kazooie (2008)

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper