Fire Emblem: Shadow Dragon

Fire Emblem: Shadow Dragon

7,7
12 oceny

Ocena wg platformy:

DS 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
34 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
07.08.2008
Europa:
05.12.2008
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
34 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
07.08.2008
Europa:
05.12.2008

Fire Emblem: Shadow Dragon - opis gry

Fire Emblem: Shadow Dragon to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez studio Intelligent Systems i wydana przez Nintendo na NDS-a. Tytuł był remake’em remake’u pierwszej części Fire Emblem. Oryginał ukazał się na Famicoma (japońskiego NES-a), natomiast pierwsza odświeżona wersja trafiła na SNES-a.

Głównym bohaterem pierwszej odsłony Fire Emblem jest książę Marth. Jego sytuacja przed rozpoczęciem rozgrywki jest nie do pozazdroszczenia - ojciec wyrusza walczyć ze wskrzeszonym po stu latach [tytułowym] smokiem Medeusem, a on sam musi uciekać ze swojego królestwa, ponieważ dotychczasowy sojusznik z sąsiedniego państwa postanawia zdradziecko wykorzystać sytuację i przejąć tron.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Zadaniem Martha będzie odzyskać to, co jego. Gra podzielona jest na 25 głównych rozdziałów plus kilka nowych pełniących rolę prologu. Do wyboru jest sześć poziomów trudności - zarówno dla żółtodziobów, jak i największych wymiataczy. Rozgrywka prezentuje się standardowo - z każdą kolejną turą przestawiamy nasze jednostki na mapie, starając się podejmować strategicznie ważkie decyzje, które umożliwiają wykonanie wytycznych. Gdy jednostki obu armii zetkną się na mapie, dochodzi do starcia, którego rezultat zależy od poziomu wyszkolenia podkomendnych. Wygrana nagradzana jest punktami doświadczenia.

 

W odświeżonym Shadow Dragon pojawia się ponad dwadzieścia klas postaci (niektóre są zupełnie nowe) oraz gameplayowe patenty, które w serii implementowano dopiero z czasem. Gra daje nam możliwość zapisu stanu gry na dwa sposoby - save może być ‘tymczasowy’ (dokonywany w trakcie bitew) lub ‘permanentny’ (robiony przed ważnym wydarzeniami). DS-owy Fire Emblem to pierwsza część, w której pojawiają się funkcje sieciowe. Rywalizować mogą dwie osoby - wygrywa ten, kto pokona przeciwną armię lub przejmie zamek z flagą. Zwycięzca otrzymuje kartę oferującą jakąś specjalną właściwość podczas walki. Gracze mają też do dyspozycji sklep sieciowy, w którym asortyment zmienia się z czasem.

Wideo - Fire Emblem: Shadow Dragon

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper