GraczOSTacja - Muzyka Gracza - Faza III Głosowanie 3
Tom19:
Cześć!
No i stało się! Pierwszy remis w trzeciej fazie waszego ulubionego cyklu muzycznego. Ostatni z pojedynków to walka bratnich dusz z serii Metal Gear Solid. Niestety albo stety, doszło także do remisu w miejscach na którym plasowały się ów utwory w poprzednim głosowaniu, a co za tym idzie? Musieliśmy sami wybrać zwycięzce. Wyszło na wersję Portable Ops i 'Calling to the Night', za piękny wokal i elektryzujący początek ;) Jak widzicie jest nowa tabelka z wynikami i szczególna postać w dziale mini-cyklowym - Yasunori Mitsuda. Co do obecnego głosowania jestem ciekaw pojedynku o ciężkich brzmieniu, czyli Doom kontra Killer Instinct. Również seria Silent Hill to wyrównana walka, jak zresztą wszystkie ;) Mnie niestety nie będzie na zlocie w Lublinie za co przepraszam. Będzie jeszcze okazja się spotkać ;) Pozdro!
Abi:
Dobry dzień lub wieczór!
Dzisiaj ode mnie będzie krótko, ponieważ mam napięty grafik na cały weekend. Nie będę was zanudzać faktami z mojego życia i marudziła bardzo na wszystko ;) No dobra, tego ostatniego nie mogę zagwarantować… Nie ma co tracić czasu, jedziemy z wynikami poprzedniego głosowania:
Tak też się wyniki prezentują. Szybko doprowadziliście do pierwszego remisu ;) Co więcej, jestem bardzo zawiedziona, że odpadły dwa genialne utwory w postaci Theme z Maxa oraz Slinger’s song z Bastionu… ale niestety, to zaczyna być etap gdzie bardzo dobre utwory odpadają…
Trzymajcie się cieplutko!
Pozdrowienia od Abi
Oto lista 10 utworów ułożonych w pary. Głosujemy na jeden utwór w każdym pojedynku !
Głosowanie trwa od 15 lipca do 21 lipca włącznie!
I POJEDYNEK
Silent Hill - Silent Hill |
Silent Hill 4: The Room - Room of Angel |
|
|
||
|
|
II POJEDYNEK
The Last of Us - The Path (A New Beginning) |
Red Dead Redemption - Deadman's Gun |
|
|
||
|
|
III POJEDYNEK
Persona 3 - The Battle for Everyone's Souls |
Persona 3 - The Poem for Everyone's Souls |
|
|
||
|
|
IV POJEDYNEK
DOOM - BFG Division | Killer Instinct - Cinder's Theme | |
|
||
|
|
V POJEDYNEK
Wild Arms - Into The Wilderness | Cannon Fodder - Intro | |
|
||
|
|
Mini cykle
Yasunori Mitsuda
45 lat, pochodzenie Tokuyama ( Japonia )
Mitsuda urodził się w Tokuyama, w Japonii i wychował w dzielnicy Kumage. W dzieciństwie zaczął naukę gry na fortepianie, ale bardziej interesował się sportem i nigdy nie traktował muzyki poważnie. Zainteresował się również komputerami już od najmłodszych lat i nauczył się tworzyć proste piosenki i gry. W szkole średniej Mitsuda odkrył muzykę w postaci Vangelis ''Łowca Androidów'' i Henry'ego Manciniego ''Różowa pantera''.
Po ukończeniu szkoły średniej przeniósł się do Tokio i uczęszczał do Junior College of Music. Pomimo niskiego prestiżu szkoły, Mitsuda otrzymał solidne instrukcje od profesorów, jednak część lekcji i tak sprowadzała się do dźwigania sprzętu muzycznego podczas koncertów. Kosztem wykorzystania do bezpłatnej fizycznej pracy, było realne spojrzenia na japoński świat muzyki i cenne treningi zarówno w klasie, jak i poza nią.
Weteran wśród kompozytorów Nobuo Uematsu zaprezentował Mitsudzie reklamę otwarcia działu muzycznego w Square Co, obecnie Square Enix. Mitsuda wysłał demo, które wygrało, aby po chwili zostać zaproszonym na wywiad w owym studiu. Pomimo "fatalnego" wywiadu, który określał jego osobę, został przyłączony do znanej firmy w kwietniu 1992 roku.
Chociaż jego oficjalnym zawodem był kompozytor, Mitsuda zaczął pracować jako inżynier dźwięku. W ciągu następnych dwóch lat stworzył efekty dźwiękowe do kilku gier m.in Final Fantasy V i Hanjuku Hero. W 1994 roku zdał sobie sprawę, że nigdy nie będzie miał szans aby przejść do upragnionej dziedziny prawdziwego komponowania. Dał ultimatum wiceprezyntentowi Square - Hironobu Sakaguchiego ,,albo tworzę kompozycję, albo odchodzę!''. Dzięki stanowczości młody artysta trafił na projekt gry Chrono Trigger i był to strzał w dziesiątkę. Po sukcesie gry wiadomo było, że kariera japończyka nabierze rozpędu.
Jednak skąd biorą się tak magiczne kompozycje? Artysta twierdzi, że niektóre utwory pojawiają się podczas snu, a źródłem inspiracji są przedmioty, obrazy itd. Z muzycznego punktu widzenia inspirację bierze z muzyki jazzowej, celtyckiej a także azjatyckiej, w tym dźwięki fletów shakuhachi i bębnów tabla i sitar.
Muzyka Mitsudy z Chrono Triggera po raz pierwszy została zagrana na żywo przez Tokyo Symphony Orchestra w 1996 roku podczas Orchestral Game Concert w Tokio w Japonii. Pierwszy występ symfoniczny jego muzyki poza Japonią odbył się w 2005 roku podczas Symfonicznego Konkursu Muzycznego Gier w Lipsku, w Niemczech, kiedy zaprezentowano muzykę z Chrono Cross.
Podczas wydarzenia ,,Brink of Time'' Mitsuda zapowiedział, że wyda specjalną płytę z serii Chrono Trigger i Chrono Cross pod koniec 2015 roku. Ów seria Chrono jest wizytówką zdolnego artysty na całe życie, wystarczy posłuchać kilku kompozycji aby zakochać się w jego geniuszu.
Skomponował muzykę do m.in: Chrono Trigger, Chrono Cross, Xenoblade Chronicles, Kid Icarus: Uprising, Shadow Hearts, Xenogears, Mario Party.
|
|
|
Tom19 & Abi