SKLEP

Blog użytkownika BlondSpaceBoro

naima2
BlondSpaceBoro BlondSpaceBoro 17.01.2016, 19:28
Gracz odszedł od ekranu #6 - Colt Express
298V

Gracz odszedł od ekranu #6 - Colt Express

Drodzy pasażerowie zachowajcie spokój i podnieście ręce do góry. Chcemy was tylko obrabować
Nie musicie obawiać się o swoje życie, chyba że jest mniej cenne niż wasze sakiewki.
 

Dzisiejsza moja propozycja jest skierowana przede wszystkim do fanów Westernów, oraz miłośników dobrej zabawy. Czyli kwalifikują się chyba wszyscy :)

 

 

COLT EXPRESS

 

Czy marzyłeś kiedyś by zostać bandytą, którego napędza adrenalina świstających nad głową kul? Pomyślałeś kiedyś jak to fajnie by było obrabować pociąg i przechytrzyć najszybszego oraz najsprytniejszego szeryfa na dzikim zachodzie? Chciałbyś okryć się chwałą i przyćmić swoją legendą innych bandytów, szulerów, złodziejaszków i kanciarzy? Jeśli 3x odpowiedziałeś tak, to witam na pokładzie pociągu, dającego ci tą szansę...problem w tym, że nie jesteś w swoich ambicjach odosobniony.

 

 

Colt Express to niesamowicie wciągająca oraz oryginalna w pomyśle i wykonaniu planszówka, która wpasuje się w gusta praktycznie wszystkich graczy. Jest idealna na rozgrzewkę przed czymś większym oraz na 3 partyjki pod rząd dla dzieciaków z rodzicami tudzież par i ich znajomych przy wieczornej kawie.

 

Pierwsze co rzuca się w oczy to niepowtarzalna plansza do gry, którą tworzy trójwymiarowy pociąg, mata z nadrukowanymi torami i prerią oraz różnokolorowe figurki bandytów. Sami przyznacie, że to bardzo potęguje klimat.

 


 

 

 

Naszym zadaniem jest przemieszczanie się między wagonami, bieganie po dachach, rabowanie pasażerów, strzelanie do innych bandytów, wdawanie się z nimi w bójki oraz nasyłanie szeryfa na innych graczy. 

 

Bohaterami tej gry jest sześcioro unikalnych bandytów.

 

Od prawej stoją:

a) Bella - piękność, do której nikt nie może strzelić ani nikt nie może jej uderzyć jeśli nie jest sama w wagonie.

b) Tuco - Strzelec, który może strzelać w poziomie i pionie.

c) Django - Strzelec, który jak trafi innego bandytę to ten siłą odrzutu zostaje przesunięty do innego wagonu (np z szeryfem w środku).

d) Ghost - Spryciarz, który każdą swoją pierwszą akcję kładzie zakrytą i nikt nie wie co on kombinuje w pierwszym ruchu.

e) Doc - Szuler karciany, który zawsze dobiera o jedną kartę akcji więcej niż pozostali gracze.

f) Cheyenne - Czerwonoskóra złodziejka, której akcja bójki jest połączona z natychmiastową kradzieżą łupu innego bandyty .

 

Drugą ciekawostką jest system rozgrywki nie podobny do żadnej innej gry. Polega on na tym, że będziemy zagrywać karty akcji swojemu bandycie ale nie będziemy tych akcji wykonywać od razu, tylko musimy je wszystkie spamiętać by nie wpaść w tarapaty :)

 

 

ZASADY

 

 

Każdy z graczy ma taką samą ilość kart akcji oraz tyle samo kul w rewolwerach i strzelbach. Wygrywa ten bandyta, który na koniec piątej tury będzie miał najwięcej kasy ze zrabowanych łupów. Zgarniane łupy są losowe i nie można patrzeć w ich zawartość aż do końca gry. Worki są cięższe i lżejsze od 250$ do 450$.  Jedyny pewniak to diament o wartości 500$ i walizka z zawartością 1000$

Dodatkowe 1000$ można zdobyć kiedy w czasie całej gry uda nam się do kogoś celnie strzelić 6 razy.

 

Gra polega na tym, że na początku tury każdy z graczy dobiera losowo ze swojej kupki kart 5 z 10ciu kart akcji.

 

1) Jedna karta nasyłania szeryfa (ODZNAKA SZERYFA) przesunięcie go o jeden wagon w lewo lub prawo)

2) Jedna karta wywołania bójki (zaciśnięta pięść) uderzony gracz traci jeden ze swoich łupów i zostaje przesunięty do sąsiedniego wagonu.

3) Dwie karty podnoszenia łupów (DOLAR) Służy do podnoszenia łupów, które leżą w wagonach.

4) Dwie karty ruchu w pionie (strzałka góra/dół) Można się przemieścić na dach pociągu.

5) Dwie karty ruchu w poziomie (strzałka prawo/lewo) Służy do przemieszczania bandyty w poziomie o jeden wagon będąc w środku lub o 3 wagony będąc na dachu.

 

Także jak widać nie zawsze możemy wylosować wszystkie pożądane przez nas akcje. Jeśli brakuje nam tej, którą potrzebujemy, to możemy poświęcić jeden ruch na dobranie jeszcze trzech kart akcji z kupki.

W każdej turze każdy gracz wykłada 4 karty akcji po jednej po kolei, tak żeby kolejna każda karta zakrywała poprzednio położoną. Magia polega na tym by pamiętać jakie ruchy kto robił :) Dopiero po zagraniu tych 4 akcji rozgrywamy scenariusz zdarzeń i zaczynamy poruszać naszymi bandytami po pociągu.

Jeśli udało nam się w takim scenariuszu kogoś trafić strzelając do niego, to osoba postrzelona dostaje do swej talii kartę strzału przeciwnika i w następnej turze po przetasowaniu talii ma już 11 zamiast 10ciu kart. Stwarza to sytuacje w której gracz z dobranych pięciu kart akcji może mieć np 2 lub więcej kart strzału innych graczy. Co z kolei spowalnia go w dalszej grze bo musi np poświęcić jedną akcję na dobranie trzech kart gdyż nie może np podnieść żadnego łupu :)

Ot i cała rozgrywka.

Dodatkowych smaczków dodają karty rund, które czasem zawierają np tunel gdzie każdy gracz przez jedną kolejkę zagrywa zakrytą kartę akcji i nikt nie wie co kto zrobił :)

Polecam ten ekspresowy trailer na szybko obrazujący nam postacie i rozgrywkę..

 

Wg mnie jest to świetna zabawa dla każdego, bez względu na płeć i wiek. Gra jest stosunkowo tania i mieści się w granicach 100 zł. Jest bardzo ciekawie wykonana i znakomicie się skaluje na każdą ilość graczy, nawet dla dwóch. Wtedy rozgrywa się to prawie jak partię szachów. Regrywalność jest ogromna zwłaszcza teraz, kiedy jest już na rynku rewelacyjny dodatek, wprowadzający do gry dyliżans z konwojentem i pasażerami, których możemy wziąć za zakładników. Dla mnie osobiście jest to objawienie zeszłego roku. Był to HIT Pyrkonu 2015 oraz laureat nagrody Spiel des Jahres 2015

 

ZALETY

  • Oryginalnie wykonana plansza do gry
  • Ciekawy system rozgrywki
  • Znakomicie się skaluje na każdą ilość osób od 2-6
  • Ogromna regrywalność
  • Rewelacyjny dodatek "KONIE i DYLIŻANS", który zmienia i urozmaica grę nie do poznania
  • Przystępna cena

 

WADY

  • To, że jej jeszcze nie posiadasz :)
  • Trochę za małe wagony przez co czasami ciężko wyjąć z nich figurkę lub łup

Ocena końcowa         10/10

Tagi: bez prądu gry planszowe planszówki

Oceń notkę
+ +16 -

Najpierw GRY, potem sprzęt
Oceń profil
+ +78 -
BlondSpaceBoro
Ranking: 43 Poziom: 65
PD: 35486
REPUTACJA: 25896
Miesięcznik PSX Extreme