Nexinita. Polka, programistka i Dreamcast! Wywiad!

BLOG
664V
Nexinita. Polka, programistka i Dreamcast! Wywiad!
SEGA Support Site | 28.04.2016, 19:21
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.
Zapraszam Was na wywiad z pierwszą Polką, która stworzyła grę na konsolę SEGA Dreamcast!

Nie traktujcie tego jako wpis na Blog. Materiał ma zachęcić wszystkich czytelników do tworzenia własnych gier. Między innymi na konsole SEGA Dreamcast.
Wywiad pojawił się już jakiś czas temu na portalu SEGA-SKY (
http://www.sega.c0.pl/faqs/felieton_nexinita_necronita_interview_wywiad.html). Teraz pora na PPE.
Jako społeczność czujemy się wyróżnieni i jesteśmy dumni, że nasza rodaczka zajeła się tego typu projektem - właśnie na Makarona. Krótko! Dziewczyno, świetna robota!

Nie przedłużająć - zapraszam na wywiad z Nexitnią!

Nexinita : Na początek wspomnę, że na niektóre pytania odpowiadam w imieniu teamu M2 dlatego też
czasem używam liczby mnogiej.

Rolly : Dziewczyna, Polka, programistka, DC. To zestaw nie spotykany w naszym kraju. Czy znasz 
kogoś w Polsce z podobnym CV?

Nexinita : Nie, ale nigdy też nie szukałam nikogo takiego =p 

Rolly : Wiemy, że kobiet o wiek się nie pyta. Więc może chociaż pokierujemy czytelników czy w przyszłej karierze zawodowej znajdą Cię pod ksywą RetroGamerBunny, Lara Pixxel, necronita czy Nexinita? Może ujawnisz przy okazji swoje prawdziwe imię?

Nexinita : Anita. W przyszłości pewnie użyje jeszcze niejednej nowej ksywki. 

Rolly : Co robisz na co dzień, pracujesz, studiujesz (jeśli oczywiście możemy to ujawnić)?

Nexinita : Niedawno otrzymałam tytuł magistra inżyniera na pewnej dość znanej uczelni i obecnie jestem na etapie rozmyślań „co ja właściwie chce zrobić ze swoim życiem” =p

Rolly : Znajdujesz wolne na jakieś pasje? Zainteresowania, które pochłaniają Twój cenny czas?

Nexinita : Staram się nie zaniedbywać żadnego z moich zainteresowań ale przez to, że doba ma tylko 24 
godziny okresowo więcej czasu spędzam nad jednymi głupotami, czasem nad innymi. Czytam książki, mam hodowlę różnych owadów, czasem rysuje albo haftuje =p ale najczęściej to wybieram pomiędzy graniem w gry a pracą nad własnymi grami.

Rolly : Jak znalazłaś się w ekipie M2 Software i czy oprócz Ciebie znajdziemy tam też jeszcze jakąś kobietę? 

Nexinita : Poznałam przez grę online chłopaka z M2 i to w sumie jego wina bo to on mnie w to wciągnął. 
Połowa składu M2 to kobiety… a, że są nas 2 osoby =p No.. czasem w porywach 2,5 osoby... 

Rolly : Płeć piękna i horrory? Mocna mieszanka, ale skąd ten wybór gatunku?

Nexinita : Od zawsze uwielbiałam horrory. Jako dzieciak byłam zafascynowana Obcym. 

Rolly : Obcy to obcy. Ale dlaczego akurat programowanie? Ta profesja od zawsze kojarzyła się z facetami.

Nexinita : Programistą bym się nie nazwała, do tego trzeba mieć umiejętności lub doświadczenie. Ja się 
nadal uczę.

Rolly : Muszę zadać to to pytanie ^^ Jak i kiedy DeCe znalazł się w Twoim domu? Może posiadasz 
również inne platformy od Niebieskich (chyba widziałem jakieś gry na Satka w filmiku)?

Nexinita : Około 3 miesięcy temu. Jedyna konsola od Segi którą posiadam. Używana, kupiona przez 
Internet. Poprzedni właściciel zamiast wysłać kabel do tv od DC to wysłał do Xboxa i nie miał 
pojęcia jak to się stało bo... nigdy nie miał Xboxa :D 
Obecnie mam SNESa, Nintendo 64, Amige, Commodore, PS1, PS2 no i w końcu wypadało zainwestować w kolekcje od Segi. Na pewno nie poprzestanę na kolekcjonowaniu kolejnych konsol.

Rolly : (chyba widziałem jakieś gry na Satka w filmiku)?

Nexinita : Nie =p

Rolly : Jeśli obcujesz z DeCe od niedawna, jak oceniasz tą prawie 16 letnią konsolę? Jej możliwości, akcesoria, łatwość programowania?

Nexinita : Spodobał mi się się ciekawy kontroler do konsoli, VMU jest świetnym dodatkiem, fajnie byłoby móc zrobić jakieś mini gierki na samą kartę pamięci, w stylu gameboya gdyby nie Assembler =p 
Oh i kabel w padzie od dołu to raczej nietrafiona idea. Kontroler w kształcie wędki też ma swój urok.

Szkoda, że konsola nie posiada jeszcze więcej ekskluzywnych tytułów, ale i tak jest w co grać (Seaman np. jest fascynującym pomysłem ><)

Według opinii z internetu napęd CD nie jest najlepszej jakości i często się psuje. Przez co własną grę wypalając na płytkę uwzględniłam to przez wypalenie przed plikami gry dużego pustego pliku. Tylko po to, żeby laser mniej się męczył sczytując dane z obrzeża płytki a nie ze środka. GD romy są ogólnie fajną sprawą, że pozwalają na wypalenie 1Gb danych na płytce, ale przez takie zbijanie danych jedna mała ryska i nośnik może przestać działać (sama tego doświadczyłam na jednej grze). Póki co też nie udało mi się kupić gry w pudełku które nie uległo wcześniej zniszczeniu =p

Wreszcie KOS. System ten jest na tyle dobry, że podczas prac nad moim projektem nie miałam żadnych problemów, do tego bez wiążących licencji przez co Dreamcast jest świetną konsolą dla gier indie!

Rolly : Jak się zrodził pomysł na port Witching Hour na konsolę Dreamcast? Kiedy powstały pierwsze plany?

Nexinita : Na jednej imprezie kuzyn powiedział, że nie zagra w moje gry jeśli ich nie wypuszczę na jakąś konsole którą on ma… challenge accepted!

Rolly : Tworzenie na hardware Segi opierało się o biblioteki KOS czy może to Twój własny silnik?

Nexinita : Ktoś stworzył port dla silnika Wolfenstein 3D na DeCe i na nim działa nasza gra.

Rolly : Nie wiem czy widziałaś już w akcji Sturmwind, szuterka którego amatorsko stworzyło dwóch braci Graf - właśnie na Drima. Spodziewałaś się, że coś tak pięknego może powstać w domu i to na 
konsoli "zombie"? 

Nexinita : Pasjonaci często zaskakują. Ale nie jest zaskoczeniem, że jak komuś się chce to potrafi. 
Podziwiam ludzi co sami potrafią stworzyć gry z taką grafiką podczas gdy ja potrzebuję godziny albo i więcej na narysowanie jednej grafiki 64x64 pixele…

Rolly : Czy podczas prac nad Twoim portem pojawiały się jakieś większe problemy np. w działaniu na konsoli? To może zachęcić przecież innych koderów do prac przy tym sprzęcie.

Nexinita : Sporo czasu zajęło ogarnięcie jak działa argb4444 format ikonki stanu zapisu gry. Następnie 
optymalizacja gry żeby płynnie działała na DC. Kilka płyt zostało poświęconych na testy tego czego nie dało się sprawdzić na emulatorze. Głównie chodziło o opcje częstotliwości odświeżania ekranu telewizora. 

Rolly : Są osoby, które nie znają Twoich gier. Jak krótko można je zareklamować?

Nexinita : Hmm...
- Co można zrobić z silnikiem Wolf3D co nie opiera się o temat 2 wojny światowej.
- Gry o których nigdy nie słyszałeś, i pewnie nie usłyszysz. 
- Retro gry w które nikt nie gra.
:D

Rolly : Na filmie udostępnionym na YT widzimy, że gra chyba została wydana (instrukcja, CD z nadrukiem, mniam!). Można ją zamówić? Czy się mylę? 

Nexinita : Póki co to jedyna kopia domowej produkcji, ale jeśli ktoś bardzo by chciał to wysłałabym nową kopie z instrukcją (za piwo :D).

Rolly : Czy możemy liczyć na jakieś inne ciekawe projekty? Ja np. z chęcią przygarnąłbym kolejny 
twór dla DeCeka (nawet płatny) ^^

Nexinita : Nie mam pojęcia kiedy uda się dokończyć wszystkie rozpoczęte projekty, ale obecnie przy 
każdym z nich planowane jest wypuszczenie wersji na DC. Jeśli szczęście będzie sprzyjać możliwe, że już nawet w niedługim czasie uda się w końcu coś dokończyć.

Rolly : Po tych wszystkich męczących zapytaniach, już czas na krótką ankietę (jak w Familiadzie) ^^

Ulubiony film? Ulubiona gra?

Nexinita : Jak ja nie lubię takich pytań. To jak pytać rodzica które dziecko kocha najbardziej =p Dlatego wymienię kilka ulubionych tytułów:

Filmy: Obcy 1-3, Seria Phantasm (polski tytuł „Mordercze kuleczki”, serio, najgłupsze tłumaczenie jakie spotkałam), no i Evil Dead 2
Gry: Quake III Arena, Deus Ex, Okami, The Legend of Zelda (wszystkie, najbardziej Majoras Mask), Tomb Raider 3

Rolly : 2D czy 3D?

Nexinita : 2,5D

Rolly : Studio developerskie w którym chciałabyś pracować to?

Nexinita : Definitywnie Nintendo, wydają się mieć najbardziej ludzkie podejście do pracowników.

Rolly : Ulubiony tytuł na konsolę SEGA Dreamcast ew. starszego Saturna lub Mega Drive?

Nexinita : Ecco the Dolphin (:D) i mroczny Shadow Man

Rolly : Wino taniec czy śpiew?

Nexinita : Drugs, sex and rock’n’roll =p

Rolly : Tu Cię zaskoczę! Wzór / ideał faceta?

Nexinita : Potrafi mnie pokonać w gry gdzie jestem dobra i nie marudzi kiedy sam ze mną przegrywa.

Rolly : Może jest jakieś miejsce (w tym te poza siecią) gdzie można spotkać necronitę i np. pogadać z Tobą na luźne tematy?

Nexinita : Moje miasto. Pojawiam się w różnych miejscach, również na różnych forach pod różnymi nickami. Sporadycznie 
wychodzę z domu na okoliczne spotkania graczy gdzie stoję w kącie i obserwuję ludzi =p

Rolly : Niestety. To już koniec! 
Chciałbym Ci gorąco podziękować za czas jaki został nam poświęcony.

Nexinita : To ja dziękuję za zaproszenie =) Pozdrawiam wszystkich czytelników portalu =)

Anitę i jej prace (w tym DeCekowy port) znajdziecie również pod linkami :


www.m2-soft.de.vu
www.moddb.com/mods/witching-hour
www.twitter.com/nexinita
www.nexinita.deviantart.com

 

Oceń bloga:
9

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper