Od Metal Gear 3 do Metal Gear Solid.

BLOG O GRZE
1642V
Od Metal Gear 3 do Metal Gear Solid.
Affek | 04.04.2015, 18:20
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

We wrześniu 1998 roku ukazało się Metal Gear Solid, które z miejsca było hitem i jedną z najlepszych produkcji na PSX. Proces jego dewelopingu jednak był jednak dość długi i obfitował w różne zmiany w grze.

W 1994 roku, cztery lata po wydaniu jednej z najlepszych produkcji na MSX - Metal Gear 2: Solid SnakeHideo Kojima zabrał się za robienie jej kontynuacji. Jako platformę docelową wybrał sprzęt, który wywarł na nim kolosalne wrażenie. Był on bowiem w stanie generować grafikę 3D w czasie rzeczywistym. Nazywała się, jakże wymownie: 3DO. Pierwsze owoce jego pracy na tej platformie można było zobaczyć już w 1995 roku za sprawą visual novel Policenauts. Przed jej premierą Konami wypuściło Policenauts: Pilot Disk, który oprócz dema gry zawierał pewne artworki autorstwa Yojiego Shinkawy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie jeden fakt. To właśnie tam po raz pierwszy widzieliśmy Solid Snake'aMeryl Silverburgh (wystąpiła ona również w Policenauts).

Tytuł roboczy gry brzmiał Metal Gear 3, jednak krótko później zmieniono go na Metal Gear Solid, mniej więcej w tym samym momencie, gdy platformą docelową stała się Playstation. Dlaczego właśnie Solid? O tym postanowił kiedyś wypowiedzieć się sam Kojima, którego cytuję poniżej:

Metal Gear samo w sobie ma głębsze znaczenie, podobnie jak Solid. Pozwól, że wytłumaczę. Tym razem, Metal Gear jest pokazane w pełni polygonialnej formie, dlatego użyłem Solid aby pokazać sześcienną strukturę. Oznacza to również, matematycznie, trzecią siłę. Wiele ludzi nie wie również o tym, że jest coś takiego jak Metal Gear i Metal Gear 2 na MSX, a chciałem ich kontynuację. No, i oczywiście Solid od Solid Snake.

Pierwszy trailer pokazano na Tokio Games Show1996 roku.

Powyższy filmik jest zapewne kompletnie niegrywalnym tech demem, nawet niewłączonym na Playstation. Gra działa na zupełnie innym silniku, jest jednak znacznie więcej różnic względem finalnego produktu. Wśród członków FOXHOUND brakuje Decoy Octopus, a zamiast Vulcan Raven mamy Valcan Raven (wiem, czepiam się engrisha. Sorry.). Miejsce, w którym jest Snake wygląda na wczesną wersję areny B2 Hangar. Interfejs jest diametralnie inny od finałowego produktu z wyjątkiem radaru (zwróćcie uwagę na fakt, że zamieszczono tutaj fazę Caution, która pojawia się dopiero w Metal Gear Solid 2). Widać również wczesne wersje naszych ulubieńców - Ninjy, Revolver Ocelota i Metal Gear Rex. Trailer pokazuje różne aspekty gry, jak skradanie się czy walkę (co dziwne, ucieczka jest pokazana przy Hind D, jednym z bossów). Poniżej znajdziecie nieco screenów z różnych czasopism.

Ekran ekwipunku. Dość znacznie się różni od finalnej wersji, prawda?

Walka.

"Damn you, Ocelot!"

Istnieje również wiele innych screenów z tej wersji. Na IGN.com znajdują się obrazki, które wskazują na to, że pochodzą z wcześniejszego okresu. Można to wywnioskować po tym, że przedstawiony pokój wygląda na jeszcze wcześniejszą wersję Tank Hangar, jak również dwa inne pomieszczenia - wczesny Heliportprawdopodobnie jakieś pomieszczenie testowe z przeciwnikami.

Heliport.

 

Pomieszczenie testowe.

 

Tank Hangar..

 

W roku 1997 rozpoczęła się szeroko zakrojona kampania marketingowa Metal Gear Solid. Z tego okresu również pochodzi wiele trailerów, głównie z E3Tokyo Games Show. Wygląda na to, że wszystkie pochodzą z tej samej wersji (niektóre pokazują nawet te same sceny) i najbardziej znana, w której Snake wysadza wszystko za pomocą C4, została umieszczona w wielu magazynach traktujących o Playstation na dyskach z wersjami demonstracyjnymi gier (szczególnie w Japonii, tam, podobnie jak w wypadku Policenauts, wydano Pilot Disk w sztukach dwóch, na którym znajdują się bardzo ciekawe materiały z wersji beta). Znajdują się na nich (trailerach) liczne różnice względem finalnej wersji - m.in. kamera wygląda na dającą się kontrolować, przynajmniej w pewnym stopniu, stożki, które pokazują pole widzenia przeciwników są w różnych kolorach, pasek życia jest po środku ekranu, a nie w lewym, górnym rogu, radar jest prostszy w fazach Danger Caution oraz jest aktywny również podczas walk z bossami, Snake porusza się podczas kucania i nosi dużo amunicji. Poniżej analiza każdego z tych trailerów.

Pierwszy trailer (nieznane pochodzenie):

Zauważalne zmiany: Heliport przypomina ten z znanej nam na Playstation gry, mimo wszystko wciąż jest tam (ruchomy!) wózek widłowy (można go zauważyć w m.in. 1:45), w trybie z pierwszej osoby nasze pole widzenia nie jest zaznaczone na radarze (tak samo jak w wypadku kamer), Snake może kopać z wyskoku (w finałowej wersji - tylko kopać) i wyjmować zawleczki granatów zębami.

Drugi trailer (E3 1997):

Zauważalne zmiany: Teraz widać pole widzenia Snake'a na radarze, przedmioty mają inne nazwy (np. zamiast Scope mamy Finder, zamiast CigsMoslem, itp.), Snake walczy z Ninją na korytarzu (zamiast, jak w finalnej wersji, jedynie w laboratorium), możliwe jest użycie lornetki w celi Meryl oraz ona wraz ze Snake'iem strzelają w pomieszczeniu, gdzie toczy się walka z Psycho Mantisem (nie ma tam bossa, ale radar wchodzi w fazę Danger).

Trzeci trailer (również nieznane źródło, zapewne TGS 1997):

Zauważalne zmiany: Dużo nieznanych przedmiotów (lub wczesne wersje znanych), jak: BD DISK (zapewne wczesna wersja dysku od Kennetha Bakera), WOLFSHUIDADRGMG GK2Night Goggles to RNPAS-7 i STEPS. Podczas używania lornetki nie widać stożka reprezentującego na radarze pole widzenia, w Blast Furnance nie ma dźwigu, drzwi do Nuclear Storage są w całości otwarte, radar jest aktywny w Underground Passage Snake walczy z Meryl na szczycie Communication Tower. Ta scena zapewne nie jest zwrotem akcji, tylko została zrobiona specjalnie na potrzeby trailera, ale możliwe również, że zaszła jakaś zmiana w scenariuszu. 

 

Co ciekawe, krążyły plotki o wersji gry na Nintendo 64, których potwierdzenie znajdziemy na Gamespocie w poniższym cytacie:

Pracownicy Konami poinformowali GS News, że kontynuacja popularnej serii na NESa - Metal Gear - zostanie wydana na Nintendo 64, mimo, iż planowano ją tylko na Playstation.

Na koniec chcę pokazać dwa filmiki autorstwa HackOut Games, które pokazują wnętrze Pilot Disków, zarówno pierwszego (pierwsze wideo), jak i drugiego:

 

 

Gra ostatecznie się ukazała, została wielkim hitem i nigdy nie wyszła na N64. Dzięki za przeczytanie!

 

Źródła:

http://www.unseen64.net/2008/04/11/metal-gear-solid-psx-tech-demo-proto/

http://www.gamespot.com/articles/metal-gear-solid-comes-to-the-nintendo-64/1100-2466851/

Oceń bloga:
48

Komentarze (55)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper