SKLEP

Blog użytkownika Maciej2801

Maciej2801
Maciej2801 Maciej2801 05.02.2017, 22:52
Sniper Ghost Warrior 3 - jaka beta, toć to alpha
818V

Sniper Ghost Warrior 3 - jaka beta, toć to alpha

CI Games postanowiło wypuścić BETĘ gry Sniper Ghost Warrior 3 na 2 miesiące przed jej premierą. W tym blogu opowiem coś o niej.

W Becie która waży 19 GB odano nam kawałek mapy nie wiem co to za rejon ale obstawiam Abchazje lub Osetię ( co uważam za plus, miejscówki sa mega klimatyczne i swojskie. Fani S.T.A.L.K.E.R.A. poczują sie w wielu miejscach jak w domu. Ale zacznijmy od poczatku gra oferuje nam 2 misje. Rozwalenie watażki pewnego blokowiska i zakłócenie radarów. Na You Tube zobaczycie masę gameplayów, ale jakoś nikt nie wrzucił gameplayów z mapki świata. Pomimo iż jest ona wycinkiem jednej z 3 dostepnych rejonów w grze jest tam sporo aktywności pobocznych.

Recenzja Sniper Elite 4. Sprawdźcie, jak oceniliśmy grę

Sama gra jest to miks Far Cry 3 z systemem jazdy z Far Cry 2 i systemem strzelania z SGW 2. Ale zacznijmy od początku.

Mapa świata jest całkiem spora. Mamy okolice leśne z bagnami, osiedle blokowe coś ala Prypeć w lesie, duży most kolejowy przez urwisko, bazę radarów. Miejscówka bardzo zróżnicowana, sam świat gry zamieszkują chyba tylko jelenie, orły i wilki bo nic innego nie udało mi się znaleźć w becie, po drogach jeżdżą ciężarówki KAMAZ, Renault Clio, pickupy, sedany, ludności cywilnej nie uświadczymy. 

Nasz bohater jeździ ŁADA NIVA w wersji PICKUP. Każdy kto grał w Far Cry 2 pamięta pewnie reklamę aut marki JEEP. W grze bardzo dziwne one przyspieszały, w 3 sekundy jechało się 80 km/h, były niczym pudełka. Niestety model jazdy jest identyczny w tej grze. Kolejna wtopa która da się naprawić jest bug podczas,zmiany pojazdu.Wsiadamy np. do Clio i wyświetla nam sie deska rozdzielcza naszej Łady i na naszych oczach tekstura jest podmieniana na właściwą.

Podczas zwiedzania mapki natrafimy na obozowiska wrogów, zamknięte pojazdy, miejsca z elementami potrzebnymi do craftingu do których musimy się jakoś dostać i tutaj dostajemy kolejny raz po twarzy. Elementy wspinaczkowe i detekcja kolizji. Wspinając się na wieżę starej baszty przy próbie przeskoczenia, detekcja kolizji raz wyrzuciła mnie za blisko belki i spadłem zabijając się. Kolejny raz trafiłem w belkę bez problemu, raz się kompletnie zablokowałem i nie mogłem się wspinać dalej. Ta mechanika wymaga naprawy i to szybkiej. Jako że wspomniałem o crafting powiem coś o nim. Otóż w tej grze możemy wykonywać amunicje, tłumiki, apteczki za jego pomocą a czynimy to w naszej kryjówce. Zbieramy materiały mechaniczne ze skrzynek, materiały biologiczne ze zwierząt za nie robimy te wyżej wymienione rzeczy. Natomiast z ciał wrogów i za misje zbieramy kasę która wydajemy na bronie. Podczas gry możemy stworzyć amunicję normalną, przeciwpancerną i tzw tagging ammo czyli amunicję oznaczająca przeciwnika.

W samej becie były dostępne 3 karabiny wyborowe. Z tych co rozpoznałem był to:

Remington MSR

 

i rosyjski SW 98

 

trzeciego nie rozpoznałem,

2 karabiny szturmowe:

Ak 47

i Beretta ARX 160

2 pistolety:

M1911

i Beretta M9

 

i jedna strzelbę, której kompletnie nie potrafiłem rozróznić coś ala shotgun z DNF, ale taki dziwnie zabudowany miał tył.

 

Wszystkie bronie oczywiście nie posiadają prawdziwego nazewnictwa, a szkoda bo dałoby to więcej realizmu. Każdą broń możemy zmodyfikować za odpowiednia cenę, w becie dostępne były tylko tłumiki i celowniki optyczne.

Rozwój postaci

W grze mamy 3 drzewka rozwoju postaci: Sniper, Ghost, i Warrior. Za każda misję dostajemy punkty, które wydajemy na rozwój w jaki chcemy się szkolić.

Snajper do walki na dystans powiększenie pojemności płuc, brak latania lunety i wiele innych.

Duch to walka po cichu, cicha eliminacja, większa ilość noży do rzucania, kamuflaż.

Na samym końcu zostaje wojownik, pozwala on na noszenie większej ilości amunicji, redukcje odnoszonych obrażeń.

Wiec to jest na plus każdy gra jak chce można wcale nie być snajperem w tej grze.

Podczas wykonywania misji pomocny jest dron którego możemy użyć dla rekonesansu terenu, ale może zostać on zestrzelony, dronem latamy na WSAD-dzie a obracamy myszą, sterowanie nim jest ok. Możemy również przesłuchać wroga który powiem na gdzie jest nasz cel. I tu dochodzimy do wrogów i ich AI. Pamiętacie Sniper Elite V2 i żle oddany strzał,  który zdradzał nasza obecność dla wszystkich przeciwników na mapie ? W Sniper Elite III Afryka usunięto to poprzez nasza ucieczkę i sprawdzanie przez wroga miejsca strzału, tutaj niestety tego nie ma. Poziom AI jest na poziomie Sniper Elite V2 zobaczy nas jeden od razu widzi nas cała mapa. Podczas misji z blokiem zmieniłem nawet budynek i zszedłem o 3 piętra niżej, wychyliłem się przez okno i od razu dostałem heda z PKP zamontowanego przed blokiem naprzeciw. Wielka szkoda, że system ze Sniper Elite III Afryka nie został tu wprowadzony. Czasem i potrafiło mnie AI zadziwić. W miejscu mostu kolejowego był punkt oporu separatystów, postanowiłem go oczyścić na pewniaka. Schowałem się za skała i ściągnąłem gościa, drugi to zauważył, wezwał posiłki przez radio i nagle bum pada strzał, okazało się iż posiadali oni wsparcie snajpera. Szybko się obracam w tamtą stronę nikogo nie ma.Wrogi snajper zmienił miejsce swego pobytu i prowadzi ogień w moja stronę i mnie zabija. Wiec AI ma przebłyski czasem.

Graficznie gra prezentuje się dobrze,ale i nie równo. Miejscami jest pięknie w szczególności krajobrazy, a miejscami szpetnie - zabudowa terenu. Gra działa na CRYENGINE III i na pewno wygląda miejscami lepiej od Sniper Ghost Warrior 2, modele wrogów wyglądają dobrze i nie straszą jakością z poprzedniczki, w której wyglądali oni jak z pierwszego Resistance czyli o jakieś 3 lata za późno. 

Ale niestety Panowie z CI nadal mają problemy ze silnikiem gry. Cienie to tragedia takich pikseli to dawno nie widziałem. W szczególności są w widoczne na  wieszakach na pranie w blokowisku ( 13:58 ).

Należy pochwalić za to militarne modele czy to Mi 8 czy Gaz Vodnik prezentują się bardzo ładnie.

Na naganę zasługuje za to optymalizacja kodu. Gra działa tragicznie potrafi gubić 20 klatek na sekundę, wymagania ma z kosmosu. Graficznie są one większe np. niż w Homefront The Revolution, który działa na tym samym enginie ma identyczną wielkość świata, a ma wymagania o połowe mniejsze od SGW 3. Jakieś dziwne skoki płynności są w tej grze, przywieszki, dziwne doczytywania tekstur, o wywalaniu do pulpitu nie wspomnę. Naprawdę jeśli oni chcą to wydać w kwietniu to musza się wziąć pod względem silnika do roboty, ciekaw jestem jak wypada wersja konsolowa ?

Na sam koniec powiem coś o modelu strzelania. Jest on bardzo fajny i daje wiele frajdy i satysfakcji. Sprawia tyle samo radochy co ten ze Sniper Elite pomimo braku Xrayów, a czemu tak jest ? Bo jest on bardziej realistyczny, aniżeli w grze od Rebelion Studios. Jest tu mniej umowności aniżeli w serii Sniper Elite, choć nie wiem czy z premierą Sniper Elite IV Italy się to nie zmieni. Wiatr, grawitacja mają większy wpływ niż w grze brytyjczyków. Dla przykładu najbardziej realistyczne opadanie kuli w Sniper Elite jest na realistycznym poziomie trudności. Wiatr ma wpływ, grawitacja i to czuć a tutaj na normalnym poziomie trudności mamy to co jest w na realistycznym u konkurencji i za to chwała CI.

Na sam koniec powiem tylko tyle - to nie jest BETA gry to jest wersja ALPHA. W becie zawsze się dokańcza się ostatnie szlify, a tutaj jest jeszcze roboty na około pół roku. Nie idź CI tą droga daj czas swej grze więcej czasu. CD Project Red przesunął Wiedźmina III dwukrotnie wy tez przesuńcie SGW 3 drugi raz .Nie popełnijcie błędu DEEP SILVER i szybkiego wypuszczenia Homefront The Revolution, które po pół roku patchowania z gry z masą bugów stało się grywalną i sprawiająca wiele frajdy grą. Z tytułu 5/10 stało się tytułem jak dla mnie 7/10.

Jeżeli CI pozbędzie się tych większych błędów z gry szykuje nam się gra naprawdę bardzo dobra o snajperze w otwartym świecie.

Tagi: sniper: ghost warrior 3

Oceń notkę
+ +7 -

Życie bez muzyki byłoby pomyłką.
Oceń profil
+ +170 -
Maciej2801
Ranking: 19 Poziom: 70
PD: 44355
REPUTACJA: 41271
Miesięcznik PSX Extreme