eRPeGowy przegląd tygodnia #34 - Karczma

BLOG
2907V
eRPeGowy przegląd tygodnia #34 - Karczma
Mr.Darko | 03.08.2014, 19:29
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.
Po tygodniowej przerwie Przegląd wraca i znów dostarcza to czego chcecie i pragniecie, czyli cyck...tzn. newsów z najgłębszych zakamarków internetu dotyczących gier RPG oraz JRPG. Zapraszamy serdecznie do czytania!
Kiedy w piątek dopinasz na ostatni guzik sprawy organizacyjne, sobotę spędzasz na zmianę chodząc w palącym słońcu lub pijąc wysokooktanowe trunki, a całą niedzielę dogorywasz w pracy z braku snu - "niusowanie" to ostatnia rzeczy, jaka przychodzi Ci do głowy. Relację z pierwszego nieoficjalnego zlotu użytkowników PPE znajdziecie tutaj, a my tymczasem jedziemy z właściwym nam materiałem. Z racji ogromnego nawarstwienia newsów (branża nigdy nie śpi) zauważycie na pewno dużo obszerniejszą Pigułę z ostatnich dwóch tygodni, również w Kinotece będzie co obejrzeć, choć w tej odsłonie wyjątkowo w lżejszej formule. Również Rozkładówka wynagradza Wam zeszłotygodniową absencję, więc nawet "scrollerzy" posiedzą nad wpisem nieco dłużej. Zarezerwujcie nieco wolnego czasu i do lektury!
 
 
1. Square-Enix najwyraźniej nie starczają ponad dwa miliony kont w Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, ponieważ koncern wystartował z dwoma nowymi kampaniami mającymi zachęcić do gry nowych graczy. Pierwszą z nich jest darmowy trial wersji PC dostępny [pod tym adresem], pozwalający na 14 dni niezwiązanej z żadnymi opłatami zabawy. Nie licząc paru niewielkich ograniczeń, potencjalni gracze mogą doprowadzić swoja postać do 20. poziomu doświadczenia. Druga akcja, "Recruit a Friend", działa na zasadzie znanych z innych gier rekomendacji - poprzez Mog Station gracze mogą zapraszać do gry swoich znajomych, a jeżeli ci drudzy postanowią zafundować sobie subskrypcję - obie strony otrzymają specjalne przedmioty dla swoich postaci. Jeżeli ten sam znajomy przedłuży abonament o kulumatywne 90 dni - kolejną nagrodą będzie wierzchowiec-Chocobos z dwoma siodłami.
  W poprzednim "Letter from the Producer" Naoki Yoshida - producent ARR - wspomniał, że ma w planach 10-letni cykl życia dla swojego MMORPGa. Poproszony w kolejnym video-newsletterze (z dn. 21.07) o doprecyzowanie, w jakim stadium aktualnie znajduje się tytuł, odpowiedział, że aktualny numer wersji gry, 4.0, byłby wyznacznikiem czterech lat życia Eorzei.
  Na blogu gry jeden z developerów, Bayohne, pochwalił się, że 31 lipca w dzielnicy Akihabara w Tokio otwarta została restauracja Eorzea Cafe. Chętnych na przyjrzenie takim specjałom, jak Moogle Honey Toast czy Morbol Green Pasta w sosie Bad Breath zapraszam do jego wpisu. Nie oglądać o pustym żołądku!
 
 
 
2. Po premierowej łatce wygładzającej poziom trudności i dodającej nowe ruchy, na początek sierpnia planowana jest spora aktualizacja  dotycząca usług online. Poza poprawioną infrastrukturą sieciową i dodaniem pełnego czatu głosowego, gracze będą mogli atakować inne Panopticony, obniżając ich GDPP. Z kolei na "jesień" planowana jest kolejna aktualizacja, której głównym elementem będzie tryb PvP dla dwóch drużyn po 4 graczy oraz scenariusz "Ideology Fight". 
  Freedom Wars początkowo miał zawitać do Europy wyłącznie jako tytuł cyfrowy, ale mamy dobre wieści. Zarządzający europejskim blogiem Sony Computer Entertainment, Fred Stutton, potwierdził w swoim najnowszym wpisie, że poza ściąganiem z PSN dojdzie nam także opcja kupna w sklepie. Według słów Stuttona, jest to zasługa bazy użytkowników Vity, którzy domagali się fizycznego wydania na łamach bloga, na forach i za pośrednictwem mass mediów. 
  Tymczasem w niecały miesiąc od premiery w Japonii, gra znalazła 262.000 nabywców wersji pudełkowych oraz zaliczył 35.000 pobrań, co w sumie daje ponad 300.000 sprzedanych kopii.
Premiera Freedom Wars na Zachodzie planowana jest jeszcze na ten rok.
 
3. W temacie Tales of Zestiria Namco Bandai najpierw zarzucało nas masą niewiele mówiących nazw i rozwiązań, by potem przejść do prezentacji postaci. Całe szczęście dzisiaj możemy napisać wam więcej o mapie świata i stylu prowadzenia walk... ale najpierw jeszcze dwa charaktery ;) Pierwszą z nich jest "Blue Valkyrie" Maltran - członkini rycerzy (rycerką?) z Highland Kingdom, będąca dla Alicii dużym autorytetem i kimś w rodzaju mentora. Drugim jest Baltrow - stary pryk na pozycji Sekretarza Stanu Higland Kingdom, będący jednym z najbardziej wpływowych polityków i pociągającym za sznurki arystokracji. Oboje możecie zobaczyć poniżej.
  Na mapie świata napotykamy przeróżne przeszkody blokujące nasz postęp, których pozbywać się będziemy, korzystając z odpowiednich umiejętności wybranych członków Heavenly Tribe (np. ścinanie pnączy czy spalanie). Inne umiejętności pozwolą nam np. nałożyć barierę ukrywającą nas przed przeciwnikami czy wskoczyć we wcześniej niedostępne miejsca. O ich obecności poinformuje nas Sorey, nad którego głową pojawi się ikona "???". 
  W kwestii walk Zestiria przechodzi do systemu Real Map Battles - z potworami walczyć będziemy tam, gdzie na nich wpadliśmy, bez przechodzenia do oddzielnego ekranu walki. Oznacza to, że inicjując potyczkę musimy uważać na topografię terenu (gzymsy, wyrwy) oraz ewentualne przeszkody terenowe (kamienie, drzewa), które ułatwią bądź utrudnią nam przebieg starcia. Obecne w grze animowane cutscenki wyreżyseruje studio ufotable, znane przede wszystkim z serii Fate.
Tales of Zestiria jest w produkcji na PS3.
 
 
 
 
 
4. Po zwinnej, kociej Kazenui szeregi oni do eksterminacji w Toukiden Extreme zasila kolejna maszkara. Itenami przypomina nieco greckie gorgony, ludzką kobiecą twarz łącząc z ciałem węża. Kontroluje wodę i lód, a do repertuaru jej ataków zalicza się lodowy wyziew i rzezanie pazurami. Spotkamy ją w nowej, lodowej lokacji. W grze potwierdzono także obecność Yamato (jako łowcy) oraz trzech nowym mitam: Yoshitsugu Otani, Kuroda Yoshitaka i Kichi Saito.
  Koei Tecmo pochwaliło się także zawartością nadchodzącej edycji kolekcjonerskiej Toukiden Extreme. W skład Treasure Box Edition wejdzie, poza grą, także płyta ze ścieżką dźwiękową, zestaw kodów odblokowujący dla naszej postaci ciuszki występujących w grze NPCów oraz - nie oszukujmy się, to rzuca się w oczy najbardziej - przeuroczego pluszaka Tenko, maskotki (ha!) serii. Famitsu nie podaje orientacyjnej ceny kolekcjonerki, ale podobno jej ilości są mocno ograniczone, więc co bardziej zmotywowani powinni mieć to na uwadze.
Toukiden Extreme ukaże się w Japonii 28 sierpnia na Vitę i PSP.
 
 
5. Ryozo Tsujimoto, ojciec serii Monster Hunter, wszędzie się ostatnio wypowiada. Nie inaczej było i w tym tygodniu - udzielił on do spółki z Kaname Fujioką, kierownikiem serii, wywiadu dla magazynu Dengeki, a głównym jego tematem była znana weteranom serii lokacja Old Desert. Dlaczego właśnie "stara pustynia, zamiast tych obecnych w Monster Hunter Freedom 2 albo Sandy Plains z Tri? Według słów Tsujimoto, w czasie prac nad poprzednimi odsłonami nie byli w stanie oddać pełnej topografii takich okolic (wydmy itp.), więc teraz, przy MH4U, chcą wykorzystać nabyte doświadczenie, aby znowu tchnąć w Old Desert życie. Również powracająca fauna stanie się bardziej inteligentna - będzie brać pod uwagę rozkład danej miejscówki, będzie te w stanie podejść łowcę na więcej sposobów. Drobnym poprawkom mają zostać także niektóre, zaniedbane wcześniej egzemplarze broni, nowe dla serii typy uzbrojenia (Insect Glaive i Charge Axe) oraz sam moduł multiplayer. 
  Obecny podczas wywiadu Fujioka wzięty został potem na spytki przez serwis Siliconera - tym razem wszystko rozbijało się głównie o Bowguny. Kuszodziała można było w odsłonie Tri składać wedle własnego uznania (podział na kolby, ramy i lufy), ale system ten zniknął w Monster Hunter 4 i wygląda na to, że zabraknie go również w wersji Ultimate. Fujioka wyjaśnia, że rozwiązanie to było bardzo skomplikowane, a podczas prac nad "czwórką" doszli do wniosku, że nie dadzą rady go usprawnić bez jeszcze większego zagmatwania jego założeń dla graczy. Dlatego po systemie z "trójki" ostało się tylko zdejmowanie z Bowgunów ograniczników, co pozwalało im np. na wystrzeliwanie trzech nabojów zamiast jednego lub ogień ciągły na zasadzie stacjonarnego karabinu. Fujioka uspokaja jednak - pomimo tego, że na razie nie jest w stanie zdradzić żadnych szczegółów, obiecuje, że w MH4U strzelcy ujrzą znacznie więcej podnoszących dynamikę rozgrywki rozwiązań, niż tylko przeładowanie podczas skoku.
  Pamiętacie może oświadczenie Capcomu, według którego zachodni gracze nie byliby w stanie łączyć się online z graczami z Japonii? Miałoby to być spowodowane tym, że Monster Hunter 4 Ultimate i jego japońska wersja - Monster Hunter 4G - są hostowane na oddzielnych serwerach. Ograniczenie takie wciąż będzie mieć miejsce, ale nic nie stanie na drodze Europejczykom w dołączaniu do drużyn Amerykanów i na odwrót. 
  Nintendo ma to do siebie, że lubi upstrywać gry swoich studiów 3rd party kojarzącymi się z firmą elementami. Po Tekken Ball Mode w wersji WiiU Tekken Tag Tournament 2 i piekielnie szczegółowych strojach Linka czy Peach dla Bayonetty, szaleństwo to nie ominęło także łowczej serii. Capcom USA potwierdziło, że w amerykańskiej wersji gry możliwe będzie ubranie kubraczka Linka, a w rękach dzierżenie zestawy Master Sword/Hylian Shield lub elfiego łuku. NA forum Capcom Unity zapowiedziane zostały kolejne takie bonusy, a mając w pamięci japońskie zwiastuny, nie zdziwmy się, jeżeli na misje zabierzemy naszych kocich towarzyszy ubranych w stroje pewnego rodzeństwa hydraulików...
  Kojarzycie zapewne Circle Pada Pro - dość nieforemną i cokolwiek dyskusyjną nakładkę na 3DSa i 3DSa XL, dodającą do schematu sterowania drugą gałkę oraz dodające konsolce nieprzystających urządzeniu przenośnemu gabarytów. Jak się okazuje, producent akcesoriów dla konsol - Hori - przygotowuje dla kolejnego pokolenia łowców potworów podobną, lecz jednocześnie bardzo różną przystawkę. Nakładany na konsolę Extended Slide Pad Controller prezentuje całkiem świeże rozwiązania - po lewej stronie w miejsce klawisza L wprowadza drugą gałkę (kontrolę zarówno nad kamerą, jak i postacią można wtedy sprawować tylko lewą ręką), po drugiej stronie zamiast klawisza R znajdziemy z kolei spust. Gadżet ma umieszczoną na tyłach sylwetkę Gore Magali z MH4U, a obie jego wersje - do konsol zwykłych i LL/XL - wyceniono na 2.980 jenów (hehe, 2DS się nie załapał?). W ofercie Hori znajduje się także zestaw akcesoriów do konsolki, w skład którego wchodzi ściereczka czyszcząca, pasek na nadgarstek oraz naklejka w kojącej oczy tonacji.
Monster Hunter 4 Ultimate ukaże się na rynkach zachodnich w pierwszym kwartale 2015 roku.
 
 
6. Przebrnęliście już przez powyższą ścianę tekstu o Monster Hunterze? No to macie jeszcze deser ;) Capcom zapowiedział wydanie Monster Hunter Explore - "duchowego poprzednika" wydanego rok wcześniej na smartfony Monster Hunter Smart. Choć oba tytuły były/będą grami free-to-play z mikropłatnościami i automatyzacją większości funkcji do potrzeby stukania w ekran, Explore w odróżnieniu od Smarta większy nacisk kładł będzie na eksplorację. A tej będzie mnóstwo, bo na Markja Island aż roi się od niespotkanych wcześniej potworów, nieodkrytych budowli i nieopisanych artefaktów. W nasze ręce wpadać mają fragmenty starożytnych litografii, których skompletowanie odblokować ma nam dostęp do kolejnych skarbów i terenów archeologicznych.
Monster Hunter Explore ma ukazać się na Androida i iOSa "gdzieś w 2015".
 
7. Famitsu przyjrzało się czterem klasom postaci, z których przyjdzie nam wybierać w nadchodzącym Phantasy Star Nova. Każda z nich ma opierać się na jakimś specjalnym, mającym podnieść dynamikę potyczek, efekcie.
Hunter - klasa nastawiona na walkę w zwarciu przy użyciu mieczy, włóczni czy kastetów, z wysokimi HP oraz obroną. Właściwe wyczucie czasu podczas wyprowadzania kolejnych ataków pozwoli wyzwolić dużo silniejsze ich wersje zwane "Just Attacks".
Ranger - klasa nastawiona na prowadzenie ognia przy pomocy pistoletów (dual wielding w zestawie!), karabinów czy granatników. Brakuje jej siły przebicia, ale może atakować z dystansu i szybko przełączać się między kolejnymi celami. Kolejne ataki w serii nabijać będą pasek "Chain", który przy wypełnieniu aktywować będzie efekty w stylu podbicia zadawanych obrażeń.
Force - klasa "magów" nastawiona na rzucanie Technik zarówno żywiołowych, jak i leczących poprzez przytrzymywanie konkretnego przycisku. W Phantasy Star Nova korzystać ma ona z potężnego, obszarowego czaru leczącego.
Buster - zupełnie nowa, zrównoważona klasa postaci, mogąca atakować zarówno w zwarciu, jak i rzucać właściwe Force'om czary. Ich głównym atutem ma być jednak ekskluzywny dla nich rodzaj broni - Pile. Jest to broń podobna w swoich założeniach do młota pneumatycznego, a mająca korzenie w serialach anime z wielkimi robotami (zainteresowanych zapraszam do [lektury]), jednak wersja z Novy zamiast metalowego dłuta wystrzeliwuje w przeciwników strumienie energii. Trafiony "Pilem" cel będzie przez chwilę otrzymywał zwiększone obrażenia, dlatego Buster ma być klasą często widywaną w misjach kooperacyjnych. 
  Nowym typem broni ma być także Halo (aureola), którego specjalnym efektem ma być tworzenie zawieszonych w powietrzu platform do skakania, a ich Grand Artem będzie potężne Resonance Cannon.
Phantasy Star Nova ma ukazać się w Japonii 27 listopada na Vitę. Wciąż brak informacji o planowanym wydaniu gry na Zachodzie, ale wiadomo - Sega...
 
 
8. Wiemy już, że Komaru Naegi - główna bohaterka Danganronpa: Another Episode - w walce korzystać będzie ze specjalnego megafonu, jednak mogliśmy się tylko domyślać, na jakiej zasadzie miałby on działać. Pytanie na to i inne odpowiedzi przynosi zaktualizowana oficjalna strona gry, opisująca nieco przejrzyściej jego funkcje. Mimo niewinnego wyglądu jego nazwa to tak naprawdę Hacking Gun, a strzela on zaprogramowanymi kodami wywołującymi różne efekty. Mimo logicznych korzeni gry, nagradzani będziemy także za sznyt strzelankowy - trafienie w słaby punkt Monokumy (czerwone oko) zada im zwiększone obrażenia, a standardowe typy miśków położy jednym strzałem. W sklepie będziemy mogli dokupić ulepszenia dla naszego hakofonu, pozwalające na zwiększenie pojemności magazynka, obrażeń czy strzelanie seriami.
Hacking Gun ma posiadać w sumie 8 typów Word Bullets:
Break - standardowy nabój, zadaje obrażenia.
Burn - podpala Monokumy, można nim prowadzić ogień ciągły.
Shock - zadaje obrażenia i paraliżuje Monokumy. Ładunek może przeskakiwać na kolejne cele.
Fly - odpycha Monokumy, zadziała na wszystkie cele w zasięgu lufy.
Connect - pozwala na tymczasowe przejęcie kontroli nad Monokumą.
Move - pozwala poruszać przedmiotami. Aktywuje różnego rodzaju dźwignie i bezpieczniki.
Observe - wyzwala promienie pozwalające zauważyć niewidoczne wcześniej elementy.
  Dowiedzieliśmy się także o dwóch rodzajach Monokumy, stojących wyżej od armii krwiożerczych klonów. Kurokuma (czarny) rezyduje w kryjówce Warriors of Hope (grupy dzieci mordującej dorosłych, przedstawialiśmy ich wcześniej), gada z prędkością karabinu maszynowego i może wydawać dzieciom rozkazy za pomocą "manner mode". Shirokuma (biały) stoi za to po stronie dorosłych, i jako ich przywódca ukrywa się w bazie ruchu oporu.
Danganronpa: Another Episode nawiedzi Vitę 25 września w Japonii. 3 tygodnie wcześniej na naszym rynku wyląduje Danganronpa 2: Goodbye Despair.
 
 
9. Nippon Ichi zapowiadało wcześniej nowy projekt, anonosowany za pomocą strony internetowej prezentującej kobiety w czerwieni, ze złotymi sztabkami ryo (stara japońska waluta) w tle i Vitą w garści. Projekt ten otrzymał tytuł Great Edo Blacksmith, a pokierujemy w nim losami kowala, któremu został tylko rok życia, a który zarobić musi jak najwięcej pieniędzy. Poza wykuwaniem mieczy i ozdób będziemy musieli więc zapuszczać się do podziemi (sami bądź z zatrudnionymi pomocnikami), aby walczyć z potworami i pozyskiwać surowce potrzebne do obróbki. Gra ma być skierowana przede wszystkim do mężczyzn po 20. roku życia i zawierać elementy ze sterowaniem dotykowym, więc zakładam spore podobieństwa do Criminal Girls.
  Serwis 4Gamer ujawnił trzy główne pracownice kuźni, z którymi będziemy wchodzić w interakcje. Yugiri przyciąga klientów urodą i figurą, ale ze względu na pesymistyczny charakter nie jest w stanie pozyskać u nich sympatii. Asaka w głowie ma tylko pieniądze, ale jest mimo wszystko popularna ze względu na swoją młodą powierzchowność. Kiyohana z kolei ma bardzo przyjazne usposobienie, ale że jest fajtłapą - często potrafi zrazić do siebie klientów.
  Great Edo Blacksmith pojawi się na Vitę 27 października w Japonii.
 
 
 
 
10. Serwis 4Gamer podzielił się informacjami odnośnie systemu walki w nadchodzącym Digimon Story: Cyber Sleuth. Ma on być podobny do tego z Digimon World 2/3, gdzie w każdej turze wybieramy ataki naszych podopiecznych, a ich kolejność warunkuje szybkość danego Digimona. Niby bez rewelacji, ale unikalnym mykiem jest fakt, że w drużynie możesz umieścić trzy podobne do siebie potworki (np. współdzielące żywioł lub należące do tej samej linii ewolucyjnej), aby wykonywać specjalne ataki łączone. Mało tego, sympatię między nimi będzie można podnosić, co jeszcze wzmocni uzyskane efekty. Poza standardowymi atakami każdy Dgimon posiadać ma także właściwe sobie ataki specjalne.
  Poznaliśmy także bliżej sylwetkę "ducha chłopca". Ma on pojawiać się w czeluściach cyberprzestrzeni, a wśród hakerów krąży plotka, że ktokolwiek ma pecha go spotkać - zostanie wymazany i nie będzie w stanie wrócić do świata cyfrowego.
  Digimon Story: Cyber Sleuth jest w przygotowaniu na Vitę, a pojawić ma się w 2015.
 
 
11. Compile Heart rzuciło więcej światła na tworzony przez Tamsoft spin-off serii Hyperdimension Neptunia - Ultra Dimension Action Neptunia U. Do każdej misji wybieramy parę bohaterek, między którymi możemy przełączać się w locie. Im więcej zadań wykonamy w danym tandemie, tym wyżej wzrośnie między nimi ranga Lily Rank, co pozwoli na wysłuchanie nowych dialogów między dziewczynami i wzmocnienie efektów pomocniczych. Każda postać posiadać ma po dwa zestawy umiejętności i ekwipunku - przed i po zamianie w boginię, więc możemy podczas walki obierać dwa zupełnie różne style. Niektóre ataki dostępne będą wyłącznie w trybie bogini i zużywać mają inne wartości paska SP. Za pokonanych wrogów otrzymywać mamy medale, które po misji możemy wymieniać na nowy ekwipunek lub podniesienie statystyk.
Ultra Dimension Action Neptunia U zadebiutuje 28 sierpnia na Vitę w Japonii.
 
 
12. Długo czekamy już na rozwój Unsung Story: Legend of the Guardians - nowego projektu od Yasumi Matsuno, twórcy takich marek jak Tactics Ogre, Vagrant Story czy - najświeższej - Crimson Shroud. Nadeszła jednak pora na aktualizację strony Kickstartera gry, dzięki czemu możemy dowiedzieć się więcej o obecnym stanie gry.
  Przez ostatnie miesiące Matsuno do spółki z Playdek dopinali na ostatni guzik założenia fabularne i rozwój postaci na ich przestrzeni, dzięki czemu pierwsze trzy scenariusze mają być "w pełni zmapowane wraz z ich składowymi planszami". Pracujący wcześniej nad projektami postaci do Bravely Default Akihiko Yoshida ma skupić się na rozwoju kluczowych postaci z głównej osi fabularnej, a pierwsze szkice mają być gotowe w okolicach jesieni. Wykona on także więcej plansz prezentujących elementy systemu walki. W kwestii udźwiękowienia, Hitoshi Sakimoto wraz ze swoją grupą przyglądają się bliżej bliżej fabule i już gotowym scenariuszom, aby rozeznać się przed rozpoczęciem prac nad ścieżką dźwiękową. Prace nad systemem walki "posuwają się do przodu" - chodzi tu zwłaszcza o system trójkątów/heksów, czynności bitewnych oraz ataków i poruszania się postaci. Gotowych jest także część designów poziomów i w oparciu o w/w systemy powstawać mają pierwsze grywalne fragmenty rozgrywki. 
  Playdek zmienił także nieco swoje plany marketingowe. Początkowo Unsung Story miało być grą karcianą, ale stał się strategiczną grą RPG, gdyż taka decyzja pozwoli lepiej naświetlić klimat i charakter tytułu. Gry karcianej doczekamy się już po premierze US, a przyjmie ona postać prequela.
  Stronę projektu znajdziecie [tutaj].
 
 
 
           
eRPeGowa Piguła
 
1. 29 lipca w Japonii premierę miało Puzzle Dragons W - zaktualizowana wersja Puzzle Dragons Z na 3DSa; wersja Z sprzedała się na tamtym rynku w 1.5 mln egzemplarzy, zaś wersję smartfonową pobrało 29 mln ludzi; PDZ ma ukazać się także na rynku amerykańskim
 
2. W wywiadzie dla serwisu Koi-Nya Akira Tsuchiya (dyrektor Ar noSurge) i Yoshito Akimura (dyrektor serii Atelier) wspomnieli, że następna odsłona serii o alchemiczkach wyląduje już na konsolach nowej generacji; w zależności od reakcji społeczności graczy Gust może także wydać Ar noSurge Plus (Vitowy port Ar noSurge) na Zachodzie
 
3. Square-Enix wyda 7 sierpnia edycję all-in-one Dragon Quest X - ma ona zawierać w sobie wersje na PC, Wii i Wii U z gotową aktualizacją Version 2; wersja na 3DSa ma się ukazać 4 września i wymagać oddzielnej względem w/w portów subskrypcji
 
4. 6 sierpnia Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea doczeka się nowego DLC; grywalni mają stać się obecni wcześniej tylko w scenkach Escha i Solle Grumman
 
5. 31 lipca na Virtual Console dla Wii U wyląduje pierwsza część serii Megaman Battle Network
 
6. Vanillaware pochwaliło się na swoim Twitterze (na dzień 25.07), że na świecie rozeszło się w sumie 940.000 sztuk Dragon's Crown
 
7. W wyniku crossoveru między seriami Capcomu, do 3DSowego Gaist Crusher God (klona Monster Huntera) zawitają jako bossowie i transformacje Gore Magala i Rathalos (przemianowane na Gimagalę oraz Alpha/Silver Gaithalosa)
 
8. tri-Ace zaktualizowało oficjalną stronę Judas Code o nowe profile postaci pobocznych; dowiemy się więcej o będącej naszym systemem operacyjnym tajemnicznej dziewczynie, Mei Yasoshimie - koleżance z dzieciństwa głównego bohatera oraz Muercie Megalith - dowódcy naszej gildii Missing Mobius
 
9. Ci, którzy ukończyli pierwszą część wychodzącego 25 września na PS3 i Vitę The Legend of Heroes: Trails in the Flash II, mogą liczyć na specjalne bonusy; zmieniona zostanie część konwersacji, a w zależności od naszego poziomu i rangi studenckiej otrzymamy dodatkowy przedmiot
 
10.  Twórcy gier visual novel, Minato Soft, szykują nowy tytuł z serii Minato Sation, Kurogane Kaikitan; ma on ukazać się na Vicie 29 stycznia 2015
 
11. Koei Tecmo wystosowało do europejskich graczy ankiety dotyczące Atelier Rorona Plus i Dynasty Warriors: Gundam Reborn. Jeżeli miałeś styczność z którymś z tych tytułów, pomóż wydawcy [uroczych alchemiczek] i [wielkich robotów]
 
12. W serwisie 4Gamer pojawił się trzeci z serii czterech artykułów Tsuyoshiego Sekito - kompozytora muzyki do Final Fantasy Explorers, w którym dzieli się on zapowiedzianym wcześniej głównym motywem bitwenym dla gry
 
13. Natural Doctrine (PS4, PS3, PS Vita) ukaże się tydzień później w USA oraz Europie. Nowa data premiery została wyznaczona na 23 września dla Amerykanów oraz 26 września dla Europejczyków. Z kolei Fairy Fencer F (PS3) ukaże się o tydzień szybciej niż pierwotnie planowano - 16 września w USA i 19 września w Europie. W Przeglądowej galerii znajdziecie świeże anglojęzyczne screenshoty z FFF.
 
14. Jak podało Media Create, Yokai Watch 2: Ganso and Honke (3DS) dobija powoli do 2 mln sprzedanych sztuk (raport na ten tydzień mówił o ponad 1,8 mln sprzedanych sztuk).
 
15. Na japońskim PS Store pojawiło się demo gry Lost Dimension (PS3, Vita). Premiera pełnej wersji została wyznaczona na 7 sierpnia w Japonii. Swoje wrażenie z obcowania z owym tytułem przedstawił Daaku tutaj
 
16. Gra MMORPG Neverwinter pojawi się na Xbox One w pierwszej połowie 2015 roku. Jak zapowiadają twórcy (Perfect World Entertainment) czeka nas równie epicka przygoda, co na PC.
 
17. 3 sierpnia o godzinie 20:00 (8:00 p.m ET) Techland zaprezentuje pierwszy gameplay z Hellraid (PS4, Xbox One, PC). Prezentację możecie obejrzeć za pośrednictwem Twitcha. Będzie to 20 minutowe demo z E3, do którego dostęp miała wyłącznie prasa branżowa. Gra ma ukazać się w 2015.
 
18. 1 października dojdzie do fuzji Gust (seria Atelier oraz Ar nosurge) z Koei Tecmo (Gust podlegało KT od grudnia 2011). Zmieni się nazwa - teraz będzie to Gust Nagano Development Group. Firma będzie mogła nadal pracować nad swoimi seriami oraz całkowicie nowymi IP.
 
19. Tajwański oddział SCE wyda Daganronpa Double Pack (Vita) w skład którego wejdzie: Danganronpa: Trigger Happy Havoc, Danganronpa 2: Goodbye Despair, plakat oraz pierwszy odcinek anime. Premiera 21 sierpnia, cena - 70$. Z zawartością zestawu możecie zapoznać się tutaj
 
20. S-E zarejestrowało znak towarowy "Prequel Trilogy". Nie wiadomo jednak, której serii będzie to dotyczyło. A skoro już przy znakach towarowych jesteśmy to warto wspomnieć także o zarejestrowaniu takowego przez Atlus - Asraga Adventure Chronicle.
 
21. Bento Books wydało serię książek opartych na Atlusowym Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga. Pierwsza z nich, zatytułowana "Quantum Devil Saga: Avatar Tuner". Cena książki w twardej oprawie - 24,99$, w miękkiej 14,99$ oraz wersja na Kindla - 9,99$. Premiera miała miejsce 31 lipca. W linku do źródła znajdziecie darmowy, pierwszy rozdział.
 
22. Phantasy Star Online 2 otrzyma dużą "łatkę" w sierpniu. Patch zwać się będzie "Episode 3". Doda on m.in. lepszy balans pomiędzy klasami postaci, wyświetlanie wartości hp/pp nad głowami bohaterów, nowe elementy do kreatora postaci, czy kostiumy, fryzury oraz bronie przeniesione z The Irregular at Magic High School.
 
23. Dragon Quest IV: Chapters of the Chosen (rozszerzona wersja DS-owego tytułu, wydana na iOS i Androida) pojawi się na Zachodzie. Tytuł względem oryginału został wzbogacony m.in. o dodatkowy rozdział fabularny, opcję szybkiego zapisu gry oraz suwak umożliwiający zmianę szybkości walki (przedział 1-5).
 
24. Twórcy Demon Gaze (Vita) udostępnili demo gry The Stranger of the Village w wersji na PC (wcześniej gra ukazała się na X360). W demie będzie można zapoznać się z dwoma pierwszymi zadaniami, a postacie będą mogły awansować maksymalnie na 8 poziom doświadczenia. Gra póki co nie została zapowiedziana na Zachodzie. Demo znajdziecie tutaj
 
25. S-E informuje, że Bravely Default sprzedał się liczbie miliona kopii na całym świecie (400 tys. w Japonii i 600 tys. na Zachodzie).
 
26. Oreshika: Tainted Bloodlines będzie dla Europy tytułem wyłącznie cyfrowym; zapytany o powody Shuhei Yoshida nie mógł podać odpowiedzi, ale wyraził nadzieję, że "gracze znajdą sposób na pobranie tej gry"
 
27. Na koniec Piguły zapraszamy do zobaczenia ogromnej galerii (120 obrazków) z Sword Art Online: Hollow Fragments, którą znajdziecie na  stronie Siliconery.
 
 
eRPeGowa Kinoteka
 
 
1. Nowy filmik z Lost Dimension (PS3, Vita) prezentuje głównego złego czyli osobnika tytułującego się jako The End. Japońska premiera 7 sierpnia w Japonii (demo jest dostępne w japońskim PS Store).
 
2. Do premiery Persony Q w Europie i USA nie zostało dużo czasu, więc twórcy postanowili uraczyć wyczekujących openingiem z gry.
 
3. Posiadacze PSP/Vity będą mogli wykorzystać swoje handheldy w grze Class of Heroes (PS3) jako drugi ekran ala 3DS. Na "dodatkowym" ekranie będziemy mogli m.in. sprawdzić mapę świata, status naszych bohaterów, czy informacje o wrogach.
Premiera w sierpniu
 
4. 11 listopada w Europie pojawi się gra SRPG pt Tears to Tiara II. Tytuł będzie oferował angielskie napisy oraz japońskie głosy. Poniżej opening.
 
5. Nowe filmiki z Sensran Kagura 2: Deep Crimson znajdziecie poniżej. Znajdziemy w nich to co zwykle: kostiumy, biuściaste wojowniczki ninja, walki na miecze, przedstawienie fragmentów misji, customizacja postaci i wiele, wiele więcej.
 
 
 
6. Do sieci trafił trailer Breath of Fire 6 utrzymany w konwencji anime. Filmik przedstawia kluczowe postacie w grze. Gra ukaże się na urządzeniach mobilnych oraz jako tytuł przeglądarkowy.
 
 
7. Od 31 lipca do 7 sierpnia trwać będzie crossover pomiędzy Final Fantasy Agito, a Rise of Mana. W przypadku osób, które są posiadaczami mobilnej wersji Many, możliwe będzie w ciągu tych 7 dni zmierzenie się z przeciwnikami znanymi z FF.
 
 
8. Pierwszy angielski trailer z gry The Awekened Fate Ultimatum (PS3) został opublikowany przez NIS America. Drugi filmik natomiast przedstawia anielicę o imieniu Jupiel. Gra koncentrować będzie się na konflikcie pomiędzy armiami niebios oraz piekieł. Premiera wiosną 2015 w Europie oraz USA.
 
 
9. Na pierwszym z dwóch nowych filmików z Tales of Zestiria, przedstawione zostało poruszanie się po mapie terenu oraz walka z wrogami, na których główny bohater musi wbiec (aby ją zainicjować). Drugi prezentuje scenkę, w której udział biorą: Mikleo oraz Lailah.
 
 
10. Fani Digimonów będą z pewnością zadowoleni, bo Bandai Namco opublikowało nowy trailer z Digimon Story: Cyber Sleuth (Vita). W filmiku przedstawiono oba światy gry (realny i wirtualny) oraz po raz pierwszy krótki fragment walki. Premiera w 2015 roku w Japonii.
 
Na koniec (dla niektórych/większości to w zasadzie na początek) w Rozkładówce gromada pań z gier przeróżnych. Informacje z jakiej gry pochodzi dana dziewoja otrzymacie po najechaniu na daną grafiką kursorem. 
 
 
 
 
 
A na deser coś co Daaku podsumował słowami: "Ajron powinien przepuścić"
 
 
Do zobaczenia za tydzień!
Oceń bloga:
36

RPG czy JRPG?

RPG
129%
JRPG
129%
Why not both?
129%
Pokaż wyniki Głosów: 129

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper